Czym jest abonament copywriterski i kto może z niego skorzystać? Która ze stron odnosi większe korzyści? Jeżeli rozważasz nawiązanie współpracy z copywriterem lub agencją content marketingu, proponujemy zapoznać się z coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, jakim jest abonament. Gorąco zachęcamy do lektury naszego artykułu, w którym dowiecie się dla kogo jest przeznaczony abonament copywriterski!
Czy muszę zawierać umowę z copywriterem każdorazowo za tekst?
Czasy cyfryzacji wymuszają przenoszenie działalności do sieci. Budowa strony internetowej to dziś stanowczo za mało. Rozbudowujesz witrynę o sklep, postanawiasz prowadzić bloga tematycznego oraz udzielać się na popularnych portalach społecznościowych. Wiesz bowiem, że trzeba stwarzać warunki do interakcji z użytkownikiem. Zachęcić (nienachalnie) do zapoznania się z naszą ofertą, zaprezentować swoją firmę jako wartą uwagi.
Aby ciągle zapewniać klientom wartościowe treści, nawiązujesz współpracę z copywriterem. Do wyboru masz dwie możliwości. Możesz zawrzeć umowę rozliczaną:
- jednostkowo, w ramach ustalonych stawek za teksty (X zł/1000 ZZS);
- miesięcznie – przy stałej opłacie abonamentowej otrzymujesz unikalne treści, które możesz publikować w różnych miejscach (opis produktu, artykuł blogowy, sponsorowany, ekspercki itp.).
Jeżeli Twoja firma nie znajduje się w trudnej sytuacji finansowej i jesteś w stanie zainwestować w abonament copywriterski – gorąco zachęcamy do tej opcji.
Jedną z firm oferującą abonament w copywritingu jest Content Writer. Aby przejść na ich stronę, kliknij grafikę poniżej.
Abonament copywriterski – wady i zalety
Abonament otwiera szereg możliwości, musisz jednak pamiętać, że:
- to rozwiązanie nie sprawdzi się, jeśli Twoja branża nie ma możliwości rozwoju pod względem contentu (np. zakład pogrzebowy);
- co miesiąc ponosisz stały koszt niezależnie od ilości uzyskanych tekstów. Na początku działalności, gdy budujesz stronę od podstaw, zapotrzebowanie na unikalne treści jest zdecydowanie większa.
Niewątpliwie jednak, abonament copywriterski przynosi więcej dobrego, m.in.:
- masz pewność, że cyklicznie zapełniasz internet wartościowymi i użytecznymi treściami, co poprawia pozycjonowanie Twojej strony i zapewnia organiczne pozyskiwanie klientów;
- dłuższa współpraca może przełożyć się na niższą cenę każdego tekstu. Łatwiej Ci będzie wynegocjować atrakcyjne zniżki w zamian za długoterminowy kontrakt;
- związując się z jednym copywriterem, zyskujesz treści lepszej jakości. Dedykowana Tobie osoba będzie miała okazję poznać Twoją firmę od środka. Pomoże uwiarygodnić jej działalność spójnym przekazem na różnych kanałach informacyjnych.
Abonament copywriterski – konkluzja
Zdecydowana większość branż może zatem tylko zyskać, korzystając z abonamentu copywriterskiego. W zamian za comiesięczną opłatę zyskujemy dedykowanego pisarza, który może lepiej poznać i przedstawić światu naszą firmę w sieci. To buduje profesjonalny i spójny obraz naszej działalności, jako rzetelnego i godnego zaufania partnera biznesowego.
Ponadto, w ramach stałej opłaty zyskujemy systematyczny napływ unikalnych oraz użytecznych treści. Niejednokrotnie w cenie niższej, niż wynosi standardowa stawka za tekst.
Nie zalecamy zatem korzystania z abonamentu, jeżeli Twoja firma ponosi obecnie straty i nie może sobie pozwolić na comiesięczne koszty za treści. Należy również wziąć pod uwagę typ branży. Tam, gdzie rozwój contentu nie jest możliwy, nie powinniśmy inwestować w nowe teksty, lecz skoncentrować się na zoptymalizowaniu pod SEO już istniejących tekstów lub postawić na strategię evergreen content.