Wizerunek firmy ma ogromne znaczenie. Wpływa na wyniki sprzedażowe. Istotne staje się więc aktualizacja treści na stronie. Ludzie nie ufają witrynom, na których nic się nie zmienia przez lata. Estetyczna, ale i aktualna strona jest wizytówką marki. W jaki sposób modernizować treści, aby być atrakcyjnym dla odbiorców i zauważonym przez algorytmy Google? Prześledzimy cały proces w poniższym artykule.

Dlaczego modyfikowanie tekstów na stronie jest ważne?

Myślisz, że praca związana ze stroną internetową kończy się wraz z jej publikacją? Nic bardziej mylnego. Znajdą się jeszcze przedsiębiorcy, którzy uważają, że nie ma sensu aktualizować ponadczasowych treści na witrynie. Nic jednak nie zastąpi ruchu w obrębie strony internetowej, nawet najlepiej prowadzone social media. Internauta żyje w bardzo dynamicznym świecie, jest więc równie wymagający. Potrzebuje łatwego i szybkiego dostępu do świeżych informacji. Aktualizacji treści świadczy o tym, że firma istnieje i się rozwija. Modyfikacje powinny dotyczyć zarówno informacji, jak i struktury tekstów.

Tego typu działania poza tym, że wpływają na wizerunek firmy i skuteczność oferty, mają również duże znaczenie w procesie pozycjonowania i widoczności w wyszukiwarkach.

Aktalizacja treści – kiedy to robić?

Nie podlega dyskusji fakt, że aktualizowanie treści na stronie jest ważne. Po czym jednak poznać, że nadszedł czas na modernizację? Istnieją trzy czynniki, które są sygnałem, że należy rozpocząć proces modyfikowania tekstów lub struktury.

Zmiany w copywritingu

Skoro nic nie jest stałe, to pojęcie atrakcyjności również się zmienia. To, co było zjawiskowe kilka lat temu, dziś może nie budzić sympatii. Wymagania względem copywritera również stale rosną. Obecnie poza merytorycznym tekstem, liczy się wiedza z zakresu SEO oraz właściwa struktura treści. Nie można pominąć przemyślanie rozmieszczonych nagłówków, formatowania oraz akapitów. Zbite bloki tekstowe odstraszają, zniechęcają czytelnika już na poziomie pierwszego wrażenia. Modyfikowanie architektury tekstów pełni więc ogromną rolę i znacznie wpływa na poczytność treści. Należy stale udoskonalać budowę tekstów, aby były one przejrzyste dla odbiorców.

Podwyższenie kompetencji

Już na wstępnie zwróciliśmy Twoją uwagę na to, że użytkownik odbiera aktualizowane strony internetowe na poziomie tego, czy firma istnieje i się rozwija. Praktyka czyni mistrza. Naturalne więc jest, że wykonywanie danego zawodu przez koleje lata wzbogaca nasze doświadczenie i umiejętności. Warto pokazać to potencjalnym klientom. W miarę upływu czasu coraz lepiej potrafimy sprecyzować, czym wyróżniamy się na tle konkurencji. Optymalizujemy nasze działania. Ważne jest więc spojrzenie na treści z punktu widzenia wprowadzonych zmian i udoskonaleń. W ten sposób wzbogacamy merytorycznie teksty oraz stajemy się bardziej wiarygodni i przekonujący dla odbiorcy.

Aktualizacja treści – większe zasoby na stronie

W aktualizowaniu treści nie chodzi o wprowadzanie diametralnych zmian. Modyfikowanie powyżej 50% tekstu nie jest wręcz wskazane (w takim przypadku warto zastanowić się nad napisaniem artykułu od podstaw). Na poprawę jakości treści często wpływają małe szczegóły, o ogromnym znaczeniu. Przykładem jest linkowanie wewnętrzne. To narzędzie, które odsyła czytelnika do innych podstron w obrębie domeny. Jeżeli strona stale się rozwija, to wprowadzając odnośniki do nowych materiałów, zwiększamy jej potencjał i widoczność. Ułatwiamy też użytkownikowi poruszanie się po witrynie i poszukiwanie potrzebnych informacji.

Aktualizacja treści – jak często dokonywać zmian?

Wiemy już, jakie czynniki brać pod uwagę w procesie modyfikowanie treści. Jak często jednak przeprowadzać proces modernizacji? Jest to uzależnione również od powyższych trzech czynników:

  • zmiany w copywritingu – zmiany powinniśmy analizować co 2 – 3 lata;
  • podwyższenie kompetencji – to kwestia najbardziej indywidualna, zależna od branży i konkretnej firmy; modyfikacje nie powinny być jednak rzadsze niż raz w roku;
  • większe zasoby na stronie – w tym przypadku aktualizacja treści powinna się odbywać za każdym razem, kiedy pojawia się nowy materiał, który daje możliwość na wprowadzenie linkowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *