Internet to kopalnia wiedzy oraz główne źródło dochodu dla copywriterów. Nie należy jednak zapominać o potencjale tkwiącym w prasie drukowanej, z jakiej szło nam korzystać jeszcze nie tak dawno. Z naszego artykułu dowiesz się, jak pisać artykuły do gazet, aby przyciągnąć czytelników. Zaczynamy!
Czy opłaca się jeszcze pisać do gazet?
Zadaniem copywritera jest tworzenie treści – mogą to być m.in. artykuły eksperckie lub sponsorowane, teksty na bloga. W dobie cyfryzacji wydawać by się mogło, że pisanie do gazet przeszło do lamusa. Nic bardziej mylnego! Czasopisma oraz dzienniki w formie drukowanej nadal cieszą się popularnością, stanowią kontakt z grupą osób nieposiadających dostępu do internetu (również świadomie), docierają do szerokiego grona odbiorców.
Jak powinny wyglądać artykuły do gazet?
W tym rozdziale przedstawimy podstawowe zasady, których powinieneś przestrzegać, żeby stworzyć profesjonalny i przyciągający artykuł prasowy.
Stosuj następujące narzędzia:
- forma natywna,
- język korzyści,
- CTA.
Stawiaj na obiektywność
Minęły czasy, gdy reklamodawca mógł zasypywać odbiorcę ulotkami i ofertami produktów wyciętych wprost z katalogu. Przez natłok nachalnych przekazów podobnej treści ludzkość wyrobiła w sobie tzw. ślepotę banerową. Aby więc zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z naszą ofertą, musisz najpierw zyskać jego zaufanie i wskazać, że to właśnie Ty znasz rozwiązanie jego problemów.
Stawiaj w tym wypadku na natywność. W sposób obiektywny przedstaw dane zagadnienie, wzbudzając zainteresowanie czytelnika. Podawaj rzetelne i sprawdzone informacje, używaj prostego języka. Środek artykułu warto wzbogacić o coraz bardziej popularny storytelling. Odnieś się do doświadczeń odbiorcy. Dopiero na końcu artykułu podaj na tacy rozwiązanie, które proponuje na przykład Twój produkt.
Pisz językiem korzyści
Na etapie końcowym artykułu, gdy już poinformujesz czytelnika, że Twój produkt pomoże mu uporać się z tym konkretnym problemem, napisz o korzyściach wynikających z zakupu Twojego urządzenia. Nie chodzi tu o podanie suchych statystyk i danych technicznych – w ten sposób zniechęcisz do dalszego czytania. Pokaż, co klient może zyskać, gdy nabędzie nasz sprzęt.
Wezwij do działania
Na samym końcu zamieść – krótko – informację, gdzie czytelnik może uzyskać więcej odpowiedzi lub zapytać o cenę. Możesz podać adres internetowy sklepu, numer kontaktowy lub mail. Wezwanie do działania powinno być proste i krótkie, na przykład: „Zaciekawił Cię ten artykuł? Pod numerem 01234567 czeka konsultant, który udzieli odpowiedzi na Twoje pytania.
Artykuły do gazet – podsumowanie
W dobie cyfryzacji warto pochylić się nad prasą drukowaną. W czasopismach wciąż tkwi potencjał, zwłaszcza dla klientów B2C. Możesz dotrzeć do dużej grupy niezdecydowanych odbiorców, a dzięki odpowiednio skomponowanej treści – zyskać potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby tekst zawierał opis problemu i propozycję rozwiązania wraz z dalszymi wytycznymi i namiarami na Twoją firmę. Opisz korzyści wynikające z kupna Twojego urządzenia. Unikaj natomiast reklamy wprost – jest odbierana jako nachalna i może zniweczyć plan przyciągnięcia uwagi Twoją ofertą.