Proces indeksowania prowadzony przez największą wyszukiwarkę na świecie to przepustka do odnalezienia Twojej strony przez użytkowników. Bez widoczności strony w przeglądarce nie ma mowy o jakimkolwiek ruchu na niej. Dlatego warto być świadomym procesów przez które przeprowadza ją Google. Czym zatem jest indeksowanie Google? Dowiedz się, czytając niniejszy artykuł!

Czym jest indeksowanie Google?

Fakt dysponowania bazą danych mieszczącą informacje na dowolny temat, która z chwili na chwilę się powiększa, zmusza do opracowania systemu, który będzie je uporządkowywał i służył użytkownikom w ich obsłudze. Indeksowanie ma na celu skatalogowanie stron i dodanie ich do zbioru tych, które zostały poddane już temu procesowi. Poprawnie zindeksowana strona będzie dostępna do przeglądu dla każdego z użytkowników Google. Jednak to, co zadecyduje na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwarki się znajdzie, jest algorytm.

Indeksowaniem zajmują się roboty Google. Przeglądają jej zawartość, decydują o tym, gdzie ją przypisać i pod jakimi wynikami będzie się ona wyświetlać. Indeksowaniem można również zająć się na własną rękę przy pomocy udostępnionych do tego narzędzi, czyli Google Search Console.

Co ma wpływ na indeksowanie?

By prawidłowo przyporządkować stronę do odpowiednich kategorii, wyszukiwarka musi sprecyzować, gdzie najlepiej będzie ona pasować. Decydując o przyporządkowaniu witryny, bierze się pod uwagę słowa kluczowe występujące w tekście, nie jest to jednak czynnik decydujący. Google w trosce o rzetelność informacji poszło o krok dalej. Wiedząc, że same słowa kluczowe nie mogą stanowić całości informacji o zawartości witryny. W celu poszerzenia kontekstu zawartości stron wykorzystujemy Graf wiedzy. Zbiera on informacje na stronie i znajduje pomiędzy nimi powiązania, by dobrać je jak najtrafniej do zapytań użytkowników.

Co może wpłynąć na niepoprawne indeksowanie?

Google broniąc się przed przeciążeniem robotów, które każdej minuty skanują tysiące stron internetowych w różnych celach, postanowił nałożyć limit. Pozwala on na zeskanowanie ograniczonej liczby danych podczas jednych odwiedzin na Twojej stronie. By uniknąć pomijania treści na stronie i sprawić, by była ona jak najczęściej odwiedzana przez roboty, należy zadbać o częstotliwość publikacji i aktualizacje istniejących informacji. Treści zawierające błędne informacje, o słabej merytoryce, niespecjalistyczne i powielone z innych źródeł mają duże szanse, że mechanizm Google’a je pominie. Warto więc przykładać większą wagę do contentu, który okazuje się decydujący o być albo nie być strony.

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy strona została poprawnie zaindeksowana i pojawia się w wynikach przeglądarki, możesz rozwiać wątpliwości i sprawdzić to samodzielnie. Wystarczy wpisać w okno: site: a następnie po dwukropku nazwę domeny. Jeśli strona została zaindeksowana, pojawi się w wynikach.

Czym jest indeksowanie Google – podsumowując

  • Indeksowanie to warunek konieczny do zaistnienia jakiejkolwiek strony w przeglądarce. Po wprowadzeniu jej do bazy danych staje się dostępna do wglądu dla użytkowników Google.
  • Za przebieg całego procesu odpowiedzialne są roboty, które skanują zawartość strony w celu przyporządkowania jej do odpowiednich kategorii.
  • Dobre, profesjonalne informacje pomogą w indeksowaniu nowych treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *