Pisać każdy może – trochę lepiej lub trochę gorzej. Ale jeśli teksty zamieszczane na Twoją stronę internetową mają spełniać jakieś funkcje (pozycjonować serwis, sprzedawać, kreować twój wizerunek) lepiej zatrudnić fachowca. Zawodowy copywriter ma wiedzę, umiejętności, doświadczenie oraz doskonale wie, jak napisać tekst, aby osiągnąć zamierzone rezultaty. Zatrudniając copywritera, nie tylko oszczędzisz swój czas, ale także zyskasz profesjonalny content, który zwiększy liczbę klientów i zyski. Do czego najlepiej zatrudnić copywritera? Od czego zależy cena usług copywriterskich? Co możesz zyskać? Sprawdź!

Do czego zatrudnić copywritera?

Praca copywritera polega na pisaniu unikalnych treści o charakterze marketingowym. Skupia się przede wszystkim wokół:

Copywriter przygotowuje także treści na portale społecznościowe, teksty na broszury, ulotki i materiały drukowane. Nieco mniej popularnym zadaniem jest tworzenie treści reklam SEM. Tutaj copywriter musi przygotować krótki, ale chwytliwe teksty, nagłówki i treści reklam wykorzystywanych w Google Ads. Im jest lepsza i bardziej dopasowany do produktów i usług treść, tym lepiej wykorzystany budżet reklamowy.

Zobacz też artykuł poświęcony pracy copywritera na blogu Content Marketingowy!

Za co płacimy copywriterowi?

Cena usług copywriterskich zależy od rodzaju tekstu, długości oraz czasu. Zanim zaczniesz omawiać szczegółową wycenę z copywriterem, musisz określić kilka rzeczy:

  • miejsce publikacji artykułu;
  • cel;
  • tematykę;
  • długość tekstu;
  • budżet;
  • czy chcesz wykorzystać linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, jeśli tak do jakich treści?
  • Czy chcesz, aby copywriter wykonał inne usługi, np. dodał grafikę?

Sprawdź również, jaka jest optymalna długość tekstu na blogu Order-Content!

Wszystkie te czynniki będą wpływały na ostateczną wycenę usługi. Warto także wspólnie zastanowić się nad frazami kluczowymi. Dobry copywriter wykona odpowiedni research, sprawdzi które słowa kluczowe są wykorzystywane przez konkurencję, a które są jeszcze wolne i na tej podstawie zaproponuje najlepszą strategię. Oczywiście, nie trzeba wspominać, że copywriter powinien znać zasady ortografii i stylistyki oraz umiejętnie dopasowywać styl i charakter tekstu do produktu i grupy docelowej. Niezależnie od tego, do czego zatrudnisz copywritera pamiętaj – wysoka jakość kosztuje więcej, ale broni się sama.

Dlaczego warto zatrudnić copywritera?

Zatrudniając profesjonalnego copywritera, przede wszystkim oszczędzasz czas, który musiałbyś poświęcić na regularne przygotowywanie marketingowych treści. Zawodowy copy przygotuje dla ciebie wysokiej jakości content, który nie tylko wykreuje twój pozytywny wizerunek, ale także w odpowiedni sposób dotrze do twojej grupy docelowej. Zwiększy tym samym ruch na stronie i przychody ze sprzedaży. Dobry copywriter nie tylko przygotuje dla ciebie każdego rodzaju tekst, na  każdy temat, ale także doradzi ci w sprawach wizerunkowych i komunikacyjnych. Wczuje się w rolę potencjalnego klienta i przedstawi twoją ofertę w taki sposób, w jaki sam chciałby ją widzieć.

Sprawdź więcej informacji z współpracy z copywriterem: https://copywriterceny.pl/wspolpraca-z-copywriterem/

Mam nadzieję, że udało mi się przedstawić najważniejsze aspekty i choć trochę przekonałam cię do skorzystania z usług profesjonalisty. Niezależnie od tego, do czego zatrudnisz copywritera wiedz jedno – na pewno prędzej czy później zobaczysz efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *