Każdy, kto na poważnie zajmuje się copywritingiem wie, jak istotne jest pozycjonowanie strony. Ma również świadomość, że w dużej mierze zależy ono od odpowiedniego wyboru fraz kluczowych. W dalszej części artykułu podpowiemy, jak wykonać skuteczny dobór słów kluczowych.
Jakie są słowa kluczowe w copywritingu?
Frazy kluczowe mają ogromne znaczenie dla tekstów SEO. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że bardzo popularne słowa powodują większą konkurencję, przez co trudniej się wyświetlają.
Ciekawym pomysłem jest zastosowanie tzw. long taili. Są one rzadziej wyszukiwane, natomiast dzięki nim łatwiej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Dobór słów kluczowych – metody
Wiemy już, jak istotne jest dokonanie odpowiedniego doboru fraz kluczowych. Teraz zajmijmy się konkretnym działaniem. Możemy zastosować dwie metody.
Sposób manualny
Jest to bardzo prosta metoda. Polega ona na wpisaniu danej frazy do wyszukiwarki i sprawdzeniu jej popularności. Jeśli ukaże się nam dużo stron zawierających te słowa, to oznacza, iż mamy bogatą konkurencję do pokonania. Przy stosowaniu tej metody warto zwrócić uwagę na kilka elementów.
- Rodzaj wyświetlanych stron – mogą się nam ukazać duże, ogólnopolskie portale, ale również małe, kameralne blogi.
- Długość contentu – łatwiej zyskać przewagę nad krótszymi tekstami niż długimi artykułami.
- Własny pomysł i umiejętności – trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy w stanie przebić konkurencję poprzez m.in. lepszą znajomość tematu, bądź ciekawsze przedstawienie zagadnienia.
Sposób z zastosowaniem narzędzi analitycznych
W tej metodzie korzystamy z wyszukiwarek słów kluczowych, np. KWFinder, KeySearch i wielu innych. Są one jednak płatne, więc używają ich głównie profesjonaliści.
Określają one m.in. liczbę wyszukiwań danej frazy w miesiącu. Jest to niezwykle przydatne narzędzie, które stosuje wielu dobrych copywriterów.
Istnieje również darmowy program Google Keyword Planner. W porównaniu do wyżej wymienionych opcji ma on ograniczone możliwości i odnosi się tylko do Google Ads, więc dla wielu osób może okazać się niewystarczający.
Jeśli natomiast mamy problemy ze zdecydowaniem, o czym będzie nasz tekst, to warto zaznajomić się z AnswerThePublic. To narzędzie powinno je rozwiązać, gdyż podpowie nam tematy do tworzenia artykułów.
Dobór słów kluczowych – podsumowanie
- Dobór fraz kluczowych w copywritingu jest niezwykle istotny, ponieważ dzięki skutecznemu wykonaniu tego zadania, tekst może zajmować wyższe miejsca w wyszukiwarce internetowej.
- Wyróżniamy dwie metody wyboru słów kluczowych: manualną i za pomocą narzędzi analitycznych.
- Narzędzia analityczne zwiększają szanse na prawidłowy dobór fraz kluczowych, jednakże nie są one konieczne.