Nie od dziś wiadomo, że do zadań copywritera należy tworzenie treści na stronę internetową. Do tego typu tekstów zaliczamy zarówno artykuły na bloga, opisy produktów lub kategorii oraz wpisy w mediach społecznościowych. Copywriter opracowuje treść plakatów, jak i ulotek oraz slogany reklamowe. W niniejszym artykule wyjaśnimy, na czym polegają hasła reklamowe i jak je prawidłowo tworzyć.
Czym jest hasło reklamowe?
Hasła reklamowe to krótkie i zwięzłe teksty. Ich główny cel to reklama określonego produktu lub usługi poprzez chwytliwą, przyciągającą uwagę odbiorcy treść. Stworzone hasła reklamowe powinny być wieloznaczne i powtarzane w czasie działań promocyjnych.
Hasła reklamowe – funkcje
Hasła reklamowe to doskonały sposób na szybką i efektywną reklamę firmy. Poniżej zamieszczamy kilka, ważnych funkcji, jakie pełnią slogany reklamowe.
- Identyfikacja marki – hasło reklamowe stanowi wizytówkę firmy, dostarczając informacji na temat produktu lub usługi.
- Zainteresowanie odbiorców – odpowiednio rozbudowany i chwytliwy slogan reklamowy przyciąga uwagę grupy docelowej, dzięki czemu rośnie popularność firmy.
- Odzwierciedlenie zalet marki – hasło reklamowe powinno komunikować o korzyściach, jakie czerpie klient dzięki zakupowi oferowanego przez firmę produktu.
Hasła reklamowe – jak tworzyć?
Stworzenie hasła reklamowego wymaga dogłębnej interpretacji marki oraz rozpoznania grupy docelowej (osób, do których skierowany jest produkt). Poniżej prezentujemy wskazówki, które ułatwią Ci tworzenie haseł reklamowych.
- Uwzględnij nazwę firmy – głównym zadaniem sloganu reklamowego jest rozpoznanie określonej marki, dlatego do komunikatu warto wpleść nazwę firmy.
- Powiedz o korzyściach – dobre hasło reklamowe powinno komunikować o tym, co oferuje produkt. Dlatego warto opracować treść na temat korzyści promowanych usług.
- Pisz krótkie i zwięzłe komunikaty – zrozumiałość i przejrzystość to podstawa przy tworzeniu haseł reklamowych. Warto używać prostych, znanych pojęć i zwrotów dostosowanych do języka i stylu odbiorców.
- Postaw na oryginalność – głównym atutem sloganów jest ich wyjątkowa, unikatowa treść. Dlatego, tworząc hasła reklamowe, wykorzystaj wyobraźnię i ułóż zaskakujący tekst. Na przykład hasło najpiękniejsza sukienka dla kobiet warto zastąpić bardziej oryginalnym sloganem takim jak oznaka kobiecego piękna.
- Zadbaj o wiarygodność – slogany reklamowe powinny zawierać prawdziwe informacje. Dlatego, jeśli reklamujesz telefony komórkowe starszej wersji, unikaj sformułowań typu najnowsze telefony wszechczasów.
Hasła reklamowe – zadanie dla copywritera czy agencji reklamowej?
Tworzenie haseł reklamowych można zlecić zarówno agencji reklamowej, jak i doświadczonemu copywriterowi. Wiele firm zleca agencjom reklamowym cały projekt, w skład którego wchodzi opracowanie szaty graficznej, optymalizacja strony, zaprojektowanie logo oraz stworzenie hasła reklamowego. Jednak dobrą opcją jest zlecenie tej usługi copywriterowi, który dzięki znajomości zasad SEO oraz umiejętności tworzenia chwytliwych treści, stworzy wyjątkowe hasło, przyciągające uwagę odbiorców.
Podsumowanie
Hasła reklamowe mogą być tworzone zarówno przez copywritera, jak i agencję reklamową. Główne funkcje haseł reklamowych to identyfikacja marki, zainteresowanie odbiorców oraz odzwierciedlenie zalet marki. Jeśli chcesz stworzyć odpowiednie hasło, skontaktuj się z doświadczonym copywriterem lub agencją reklamową!