Wiedząc o tym, że współczesne społeczeństwo wykształciło w sobie tzw. ślepotę banerową, firmy poszukują coraz to nowszych i nieszablonowych pomysłów na zareklamowanie swoich produktów. Zatem, jak napisać reklamę, aby osiągnąć swoje cele marketingowe? Koniecznie zajrzyj do naszego artykułu!
Jak napisać reklamę? Określ cel marketingowy
Zanim przystąpisz do kreowania treści reklamy, zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć:
- budowa rozpoznawalności marki,
Od tego, na którym celu się skoncentrujesz, będzie zależna treść i forma reklamy.
Decydujesz się na „pokazanie się światu”
Decydując się na budowanie rozpoznawalności marki, starasz się tak opracować kampanię reklamową, aby pozostawić w głowach odbiorców ślad swojej obecności. Przez natłok przekazów, odbiorcy często widzą reklamy, ale nie zagłębiają się w jej treść (ślepota banerowa). Dlatego też należy na tym etapie przestrzegać następujących zasad:
- przekaz reklamy jest zwięzły,
- używasz prostego języka,
- wymyślasz krótkie, ale chwytliwe hasło, które odzwierciedla Twoją firmę i produkt,
- nie przedstawiaj konkretnej oferty.
Na tym etapie nie prezentujesz swojej oferty, jedynie przedstawiasz się „światu” i pozostawiasz pewien niedosyt, który ma skłonić odbiorcę do „zajrzenia” na Twoją stronę lub przynajmniej polubienia Twojego profilu na portalu społecznościowym – budujesz zasięg.
Decydujesz się na zwiększenie sprzedaży
Jeżeli już Twoja marka jest rozpoznawalna w sieci, masz grupę stałych odbiorców, to czas na przekonanie ich do zakupu. Nie możesz jednak działać nachalnie, ponieważ zniechęcony i osaczony odbiorca przestanie Cię obserwować. Tym samym zmniejszy Twój zasięg, a kilka miesięcy kampanii reklamowej pójdzie na marne.
Jak napisać reklamę, aby zwiększyć sprzedaż?
- pisz językiem korzyści – przedstaw klientowi jego zysk z nabycia Twojego produktu (patrz oczami odbiorcy, nie sprzedawcy), unikaj zaprzeczeń (koncentruj się na pozytywach);
- bądź konkretny – to nie tekst sponsorowany, treść musi być zwięzła i wartościowa dla odbiorcy;
- oddziałuj na emocje – obecnie najlepszym rozwiązaniem jest storytelling;
- zapowiadaj łatwy sukces – ludzie oczekują, że znajdą proste i szybkie rozwiązanie swoich problemów, dlatego chętniej odszukają tutorial „wymarzony 6-pak w miesiąc” niż „dieta redukcyjna w skali roku”;
- działaj na wyobraźnię – polecamy tutaj studia przypadków oraz testimoniale (przychylne opinie zadowolonych klientów).
Jak napisać reklamę – podsumowanie
Społeczeństwo wykształciło w sobie ślepotę banerową. Dotarcie do klienta nie jest tak proste, jak kiedyś i wymaga podjęcia innych działań, niż choćby 10 lat temu. Spora ilość podobnych do siebie produktów na rynku wymusza na firmach poszukiwanie nieszablonowych rozwiązań.
Po określeniu celu marketingowego – budowanie rozpoznawalności marki lub zwiększenie sprzedaży – należy rozpocząć tworzenie reklamy. Gdy budujemy markę, koncentrujemy się na „pokazaniu się światu” i zyskaniu zasięgu. Gdy ten cel zostanie osiągnięty, nastawiamy się na zwiększenie sprzedaży, przestrzegając pewnych zasad (krótko, zwięźle, językiem korzyści, bazując na emocjach i pobudzając wyobraźnię).
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jak napisać reklamę?”. Musimy rozważyć wiele czynników, nim podejmiemy odpowiednie kroki. Nie należy jednak liczyć na cud, trzeba działać!