Gdy stary tekst na stronie firmy jest źle wypozycjonowany lub posiada błędy, a opis produktu nie spełnia już swojej roli – czasami warto pokusić się o korektę tekstu, zamiast inwestować w zupełnie nowy copywriting. W poniższym artykule zakreślimy wiedzę potrzebną, by ocenić, czym jest korekta tekstu i jak ją wykonać.
Na czym polega korekta tekstu?
Korekta tekstów polega na zmodernizowaniu treści, uaktualnieniu fraz kluczowych oraz zlikwidowaniu błędów językowych. W nagrodę dostajemy atrakcyjniejsze materiały, lepszą pozycję w wyszukiwarce, a także zwiększoną szansę na przemianę czytelników w nowych klientów.
Pośród wielu korzyści, korekta tekstu, służy głównie zwiększeniu zysku. Odświeżony tekst jest skuteczniejszy i spełnia swoje zadanie, jak należy. A teraz zagłębmy się w walory takowych zabiegów.
Walory korekty tekstów
Podstawowe cele treści copywriterskich to nakłonienie czytającego do konwersji oraz lepsza pozycja w wyszukiwarce. Niezależnie od tego, na którym celu zależy nam bardziej, każdy z nich jest ważny i nie rezygnujemy z niego, tworząc tekst. Statystyki, statystykami, ale liczą się także nienamacalne zalety dobrych tekstów. W takim razie, po co robić korekty opisowe?
Ulepszone SEO
Większa widoczność jest zależna od dostatecznej objętości tekstu. Dlatego podstawowym zabiegiem marketingowym jest prawidłowe opisanie produktów, a także kategorii w sklepach internetowych.
Copywriting cechuje się wieloma wskaźnikami, a ilu nauczycieli tyle teorii, jednak: im większa wartość merytoryczna i praktyczna przydatność tekstu, tym lepiej.
Korekta tekstu wpływa pozytywnie na pozycjonowanie dzięki uaktualnieniu fraz kluczowych, dodanie lub zniwelowanie ich nadmiernej ilości. Jest także potrzebna do rozjaśnienia struktury tekstu oraz zwiększenia jego objętości. Każdy materiał wymaga innego stopnia modyfikacji, lecz prawidłowa modernizacja bazuje na połączeniu wyżej wymienionych czynników.
Wujek Google przychylnie zerka na aktualizowane strony. Dlatego warto mieć na uwadze regularne korekty, gdy myślimy o strategii content marketingu.
Większa sprzedaż
Dzięki prawidłowemu pozycjonowaniu zwiększamy szansę na dotarcie do przyszłych klientów, lecz to nie jedyna zaleta usprawnienia treści. Perswazyjny charakter działa na wyobraźnię i zachęca do zakupu lub obserwacji marki, a tym samym wzrasta skuteczność treści. Koniec końców chodzi o to, żeby tekst po prostu spełniał swoje zadania, czyli działał, a o to przecież chodzi w stosowaniu korekty.
Profesjonalnie wyglądające treści
Wyeliminowanie błędów językowych to kolejna zdanie zabiegów korekcyjnych. Tekst ma być w pełni zgodny z zasadami danego języka. Jego jakość doceniona będzie nie tylko przez wykształcone osoby, bo wyszukiwarka zwróci uwagę na prawidłowości podczas wyszukiwania pierwszych wyników. Poza tym każdy zwraca uwagę na drobne błędy językowe, czy też zwykły brak spacji.
Warto podkreślić, że korekta wnosi nową jakość, poprzez poprawność językową, co z kolei wpływa na profesjonalizm wizerunku firmy. Klienci wybiorą markę, która robi na nich dobre wrażenie.
Dlatego ostatecznym w rozrachunku, na zysk, mają wpływ pozycjonowanie, skuteczna konwersja, i „piękna forma” tekstu.
Kiedy stosować korektę tekstu?
Można uogólnić, mówiąc, że wszelkie treści zamieszczone w Internecie w celu marketingowym, ale głębokość i rodzaj zmian zależą głównie od jakości starego materiału.
Na szczególną korektę zasługują strony i sklepy internetowe, na których opisy usług lub produktów zostały wykonane po macoszemu i nie są prawidłowo wypozycjonowane.
Na korektę zasługują także witryny wypozycjonowane przed rokiem 2011. Wynika to z zastosowania nowego algorytmu wyszukiwarki Panda, który drastycznie zmniejsza widoczność treści nieużyteczne, nienaturalne, wypełnione frazami kluczowymi po brzegi. Przesyt kluczowych słów był typowy dla tamtego okresu Internetu.
Potrzebujesz korekty tekstu? Zatem polecamy poznańską agencję Content Writer: https://contentwriter.pl/oferta/
Prawidłowa korekta tekstu
Kluczem do działającej funkcjonalności, jest prawidłowa korekta treści. Omówmy sobie jak ją przeprowadzić prostymi krokami.
Edycja CMS
Dogłębnie zoptymalizowana treść wymaga dostępu do systemu zarządzania treścią.
Korekta tekstu – modernizacja samej treści
Merytoryczność jest podstawowym zadaniem opisu, więc jeśli wiedza branżowa zawarta w niej jest nieaktualna lub niepełna, rozszerz ją. Większa ilość znaków warunkuje lepszą pozycję w wyszukiwarce.
Pogrubione zdania zawierające słowa klucze
Tekst pogrubiony oznacza tekst istotny – tak właśnie rozumuje przeglądarka. Fragmenty istotnych informacji powinny być pogrubione. Czym krótszy tekst, tym mniej pogrubień.
Korekta tekstu – dodawanie nagłówków
Jeśli pozwala na to długość tekstu, warto dodać nagłówki, aby go rozjaśnić i lepiej wypozycjonować dzięki zawartym w nim słowach kluczach.
Sama korekta choć czasochłonna, nie jest trudna. Najłatwiejsza jest optymalizacja pod SEO, a najtrudniejsze wzbogacenie jakości tekstu.
Wyjustować, czy nie?
Niestety wyjustowanie tekstu nie działa w wersji cyfrowej, czyli na ekranie. Tekst skalowany jest zależnie od wielkości ekranu urządzenia, dlatego wyjustowany materiał zostaje rozciągnięty, co nie tylko utrudnia czytanie, ale i wygląda nieprofesjonalnie. Dlatego pomińmy justowani, które w najmniejszym stopniu nie wpływa na SEO.
Konieczność korekcji?
Marketingowo korzystna korekta treści jest przydatna biznesowo, ale nie jest konieczna ze względu na bycie jedynie modernizacją strony internetowej.
Praktyka mówi, że większość ludzi wybiera tworzenie nowych treści ponad modyfikowaniem starych.
Wybór dodatkowej inwestycji, jaką jest korekta starych tekstów, wymaga wiedzy na temat pisma w e-commerce.
Jest to zawsze kwestia analizy zysków i strat. Jeśli stare treści mają pozytywne SEO, a opinia czytających jest dodatnia, bardziej opłaca się inwestować w nowe treści.
Korekta tekstu – podsumowanie
Korekta treści oznacza jej modyfikację, mającą na celu rozjaśnienie tekstu, zwiększenie konwersji i poprawę wyników SEO.
Wymagają jej starsze opisy sklepów internetowe oraz strony firmowe, które chcą zwiększyć atrakcyjność oferty i wyeliminować błędy ortograficzne.
Zakres korekty jest stosunkowo elastyczny i powinien bazować na potrzebach indywidualnych klienta, opartej na analizach finansowych i decyzji marketingowej.
Teksty o najniższej jakości zarejestrują największe korzyści.