Rozwój handlu e-commerce, w szczególności napływ różnorodnych sklepów internetowych, wymusił rozwiązania, które wyróżnią dany produkt na tle konkurencji. Opisy produktów są jedną z możliwości zainteresowania konsumenta konkretną ofertą. Czy warto przeznaczać na nie środki inwestycyjne? Plusy oraz minusy tworzenia opisów produktów przeczytasz w artykule poniżej.
Opisy produktów – plusy
Nie da się ukryć, że profesjonalne opisy produktów wpływają nie tylko na poprawę konwersji czy widoczności, ale także na atrakcyjność oferty w oczach potencjalnego klienta.
Perswazyjne teksty cechują się podkreślaniem konkretnych zalet produktu, zachęcając do jego kupna. Wzmacniają również pozycjonowanie oraz budowanie zaufania i profesjonalnego wizerunku marki. Umiejętnie sformułowane treści wpływają pozytywnie na wiele aspektów działania strony internetowej.
Należy podkreślić, że opisy wpływają na atrakcyjność danego produktu, przedstawiając jego konkretne zalety. Barwne teksty tworzą w umyśle klienta obraz użytkowania danego produktu, zachęcając do kupna, by jak najszybciej przetestować jego działanie.
Opisy produktów – wady
Decydując się na inwestycję, należy liczyć się z ewentualnymi stratami. Koszty wykonania jednego opisu wynoszą od 20 do 100 złotych. Są to więc wydatki, które zwracają się dopiero po dłuższym czasie. Zależnie od specyfiki firmy, czasami warto zainwestować w krótkoterminowe działania marketingowe.
Opisy produktów wprowadzone w złym momencie mogą przynieść straty. Nie można jednak zapomnieć, że optymalizacja SEO wpływa pozytywnie na pozycję w rankingach wyszukiwarek, dlatego należy zadbać chociażby o umieszczenie słów kluczowych w opisach.
Na co musisz zwrócić uwagę?
Istotną kwestią jest unikalność opisów produktów. Niejednokrotnie producent udziela licencji, która pozwala stosować teksty opisujące dany przedmiot, dzięki czemu każdy sklep i hurtownia mogą je zastosować u siebie. Może to stworzyć sytuację, w której kilka stron używa tych samych opisów. Skopiowane teksty od producenta negatywnie wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Oryginalna treść to podstawa zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.
Opisy to jedno, ale ich widoczność w wyszukiwarce to inna kwestia. Pamiętaj, by opisy nie były przesadnie nasycone frazami kluczowymi. Ważne, by przekazywały rzetelne informacje zachęcające do zakupu, ich struktura była przejrzysta, tekst oryginalny i atrakcyjny dla konsumentów. Ponadto, tworząc opisy, skup się na specyfice branży, jej grupie docelowej, by treść była przystępna dla klientów sklepu.
Podsumowanie
Opisy produktów to dobra inwestycja, ale jak każda inna, może wiązać się ze stratami. Przed podjęciem decyzji o zastosowaniu ich w swojej działalności, dokonaj dogłębnej analizy swoich celów marketingowych. Pozwoli to na dobranie skutecznej strategii, krótko- lub długoterminowej, w zależności od potrzeb firmy. Wysokiej jakości opisy pozytywnie wpływają na generowanie zysków sprzedażowych, a także na bardzo dobrą widoczność w wyszukiwarkach.