Różnego typu teksty tworzy się od wielu lat, jednak ostatnio wzrasta popularność tego zajęcia. Pojawia się coraz więcej ofert pracy dla ludzi umiejących to robić. I tutaj dochodzimy do kluczowej frazy – trzeba umieć to robić. Jak więc poprawnie wykonywać pisanie tekstów? O tym w dalszej części artykułu.

Pisanie tekstów – co zrobić na początku?

Pisanie tekstów inaczej nazywamy copywritingiem. Dane treści tworzymy na podstawie zleceń od klientów indywidualnych oraz firm. Cały ten proces składa się z pięciu etapów i jednym z nich jest właśnie pisanie.

  1. Pomysł.
  2. Analiza i dobór fraz kluczowych.
  3. Struktura.
  4. Pisanie tekstu.
  5. Optymalizacja treści pod SEO.

Bez odpowiedniego wykonania pierwszych trzech punktów bardzo trudne jest stworzenie dobrego tekstu. Sam proces pisania jest tylko częścią. Najpierw wpadamy na pomysł, następnie dobieramy słowa kluczowe, a później ustalamy budowę. Po napisaniu tekstu musimy się też zając optymalizacją treści pod SEO. Nie wolno także zapomnieć o zebraniu informacji o grupie docelowej oraz o ustaleniu celów marketingowych, gdyż są to również niezbędne elementy w copywritingu.

Pisanie tekstów – jak wygląda?

Ogromną zaletą tworzenia treści jest brak przymusu posiadania drogich lub trudno dostępnych programów. Wystarczy, że mamy Worda albo arkusz Google i możemy bez wahania pisać tekst. Narzędzia te gwarantują nam spore możliwości, które w zupełności wystarczą. Reszta zależy od nas – od umiejętności, przygotowania i predyspozycji do tego zajęcia. Proces ten składa się z dwóch kroków.

Krok pierwszy – research

Nie można napisać wartościowego tekstu, jeśli nie ma się pojęcia, o czym się pisze. Dlatego niezbędne jest szczegółowe zapoznanie się z tematem. Nie oznacza to wcale, iż musimy być ekspertami w danej dziedzinie, żeby tworzyć treści o tej tematyce. Wystarczy, że przeprowadzimy rzetelny research. Poczytamy tematyczne strony i fora, zaopatrzymy się w książkę itd. Internet ma obecnie takie możliwości i zasięgi, iż we większości tematów powinien dać mnóstwo informacji.

Krok drugi – wykonanie

Jeżeli wszystko, o czym wspominaliśmy wyżej, zostało wykonane, to czeka na nas już sam etap pisania. Warto pamiętać o kilku radach, które należy zastosować, żeby tekst charakteryzował się wysoką jakością.

Zrozumiały język

Treści tworzymy dla odbiorców i to do nich kierujemy nasze słowa. Nie ma więc sensu stosować takich wyrażeń, które dla większości osób są niezrozumiałe. Nic tym nie osiągniemy, a już na pewno nie zrobimy dobrego wrażenia. Ludzie muszą wiedzieć, o czym czytają i naszym zadaniem jest przekazanie im treści w przystępnej i jasnej formie.

Krótkie bloki tekstowe

Każdy wielokrotnie spotkał się z długimi tekstami. Jeden, wielki blok nie dość, że zazwyczaj się nie podoba odbiorcom, to jeszcze ich często odstrasza. Dlatego niesamowicie istotne jest, odpowiednie sformatowanie tekstu i podzielenie go na mniejsze części. Wtedy jest on przyjemny dla oka i bardziej zachęcający do przeczytania.

Sprawdzenie końcowego efektu

W trakcie pisania możemy popełnić wiele, różnych błędów. To nie jest jednak duży problem, jeśli na koniec sprawdzimy nasz tekst. Dostrzeżemy wtedy to, co na pierwszy rzut oka nie widać i poprawimy te elementy, przez co praca będzie poprawna.

Po sprawdzeniu tekstu zakończyliśmy proces pisania tekstu. Jeśli wszystko zrobiliśmy, jak należy, to treść powinna charakteryzować się wysoką jakością.

Jakie są korzyści pisania tekstów?

Gdyby pisanie tekstów nie przynosiło korzyści, to by klienci nie zlecali tego zadania. Co więc wpływa na nieustanny rozwój i coraz większe zainteresowanie tym zajęciem?

Pozycjonowanie strony

Teksty, które nie zawierają błędów, są merytoryczne oraz ciekawie zbudowane mają spore szanse zajmować wysokie miejsca w wyszukiwarce. Jeśli tak się stanie, to liczba czytelników zwiększa się w niezwykle szybkim tempie, a my zwiększamy zasięgi.

Lepszy wizerunek

Często ludzie zwracają uwagę głównie na te pozycje w wyszukiwarce, które zajmują w niej wysokie miejsca. Ponadto, jeśli widzą, że tekst jest wysokiej jakości, to wyrabiają sobie bardzo dobrą opinię o nas i pewnie zostaną z nami na dłużej.

Konwersja

Oprócz zwiększonego ruchu na stronie czy poprawy wizerunku, warto zwrócić także uwagę na inne korzyści biznesowe. Jedną z nich jest wzrost wyników sprzedaży, przede wszystkim dzięki treściom marketingowym.

Pisanie tekstów – podsumowanie

  • Pisanie tekstów składa się z kilku etapów.
  • Nie jest to proste zajęcie, więc trzeba się do niego należycie przygotować.
  • Treści należy kierować do odbiorcy.
  • Odpowiednie pisanie tekstów przynosi szereg korzyści m.in. biznesowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *