Wiele polskich firm może dziś śmiało konkurować jakością swoich produktów z zagranicznymi markami. Radząc sobie dobrze na rodzimym rynku, zaczynają szukać nowych klientów za granicą.  Dzięki rozwijającej się cyfryzacji, siedząc w domu, możemy dokonywać zakupów na całym świecie. Przedsiębiorcy korzystają z tej szansy i wychodzą naprzeciw swoim klientom. Dzisiaj przyjrzymy się zagadnieniu, jakim jest pozycjonowanie za granicą. Sprawdź dalej!

Jak różni się pozycjonowanie stron za granicą od tego w Polsce?

W różnych Państwach użytkownicy sieci mają nieco inne przyzwyczajenia związane z ruchem w Internecie. W każdym miejscu te różnice będą mniej lub bardziej dla nas zauważalne – ale nigdzie nie będzie dokładnie tak samo.

Przede wszystkim, pamiętaj, że pozycjonujesz nie dla samych robotów wyszukiwarek a dla ludzi – i to właśnie ludzi musisz poznać. Mieszkańcy różnych krajów mają inną mentalność i inne oczekiwania. Postaraj się zrobić dokładny research i wychwycić te niuanse, ponieważ definiują one potem wiele innych czynników.

Poszukaj niszy na rynku zagranicznym. Może sprzedajesz towar, który w Twoim kraju cieszy się dużą popularnością, a zagraniczni sąsiedzi jeszcze go nie znają? Jeśli możesz zaoferować im coś, czego u nich brakuje – będziesz miał dużo łatwiejszy start na obcym rynku.

Internet to nie tylko Google.  Jesteśmy przyzwyczajeni, że w Polsce użytkownicy w przeważającej większości wybierają wyszukiwarkę Google i to pod nią odbywa się pozycjonowanie.

Na świecie jest bardzo podobnie i nie można zaprzeczyć, że to właśnie Google jest liderem wśród wyszukiwarek. Nie pomijaj jedna mniejszych konkurencji za granicą, jak Bing, Yahoo czy Yandex – one też mają potencjał.

Język ma ogromne znaczenie. Dlatego nie wpisuj fraz kluczowych, które są ślepo przetłumaczone przez translator, ponieważ mogą one zostać w ogóle nieodnalezione. Często dana społeczność posługuje się określonym slangiem, którego możesz nie być świadom. Pomyśl więc, czy współpraca z native speakerem nie byłaby w tym przypadku dobrym pomysłem.

Jak dostosować swoją stronę www do międzynarodowego rynku?

Chcąc wyjść ze swoimi usługami na rynek światowy, masz kilka rozwiązań:

  • możesz stworzyć osobne domeny odpowiednio na każdy kraj. Wówczas każda z Twoich stron będzie miała końcówkę inną niż pl, a odpowiednią do danego państwa i będzie pozycjonowana inaczej i zupełnie niezależnie od innych Twoich domen.
  • możesz przemieścić swoją stronę na domenę międzynarodową, która będzie miała końcówkę .com, .net, .eu lub .info. W takim przypadku będzie to jedna i ta sama strona z różnymi wersjami językowymi w odpowiednich katalogach.

Musisz pamiętać, że posiadanie osobnych domen będzie droższym rozwiązaniem, jednak takie wyjście sprzyja pozycjonowaniu, ponieważ możemy je wówczas bardziej kontrolować pod względem chociażby linkowania. Łatwiej także dojść do tego, co działa dobrze, a co wymaga poprawki, gdyż masz te dwie strony jasno rozdzielone.

Stworzenie osobnych katalogów na stronie w obcym języku na pewno będzie korzystniejsze cenowo. Nie będzie miał także problemu, aby dopisać jakiś katalog i po prostu zrobić jego tłumaczenie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na wykupienie i utrzymywanie kilku zagranicznych domen.

Pozycjonowanie za granicą – podsumowanie

W pozycjonowaniu za granicą – tak samo, jak w optymalizacji strony w rodzimym kraju, określone są zasady, których należy się trzymać. Jeśli chcesz dotrzeć dalej niż na własny rynek, postaraj się najpierw poznać swojego potencjalnego zagranicznego klienta, pod którego dobierzesz konkretne działania. Pamiętaj, że bez dobrze wdrożonego działania pod SEO trudno Ci będzie zaistnieć w innym kraju, więc postaraj się to zrobić profesjonalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *