Wyobraź sobie, że stworzyłeś już profesjonalną stronę internetową Twojego sklepu, aktywnie prowadzisz bloga, udzielasz się na różnych portalach i forach. Na początku odnotowujesz zwiększony ruch na stronie i idącą za tym sprzedaż, jednak po pewnym czasie obserwujesz spadek ruchu, a przez krótką chwilę nastała cisza. Smutna wizja, prawda? Nie martw się, znamy rozwiązanie, które pomoże Twojej firmie uniknąć takiego losu. Jak? Odpowiedź na to pytanie brzmi: publikacja zewnętrzna!
Co oznacza publikacja zewnętrzna?
Na początek, wyjaśnienie – marketing treści prowadzi się na dwa sposoby: wewnętrznie i zewnętrznie.
- Content wewnętrzny stanowi wszystko to, co funkcjonuje w obrębie Twojej strony, a więc: wpisy na bloga, landing pages, opisy produktów zgodne z SEO itp.
- Content zewnętrzny to artykuły sponsorowane, eksperckie czy wpisy gościnne umieszczane za wewnętrznych portalach, reklamy w sieci, kontakt z mediami.
Publikacja zewnętrzna polega więc na stworzeniu treści sponsorowanych, zawierających linki do naszej strony. Artykuły te umieszcza się na różnych portalach – odpłatnie lub w zamian za umieszczenie przez nas artykułu innej firmy.
Sprawdź również: https://copywriting-seo.com/content-premium/ oraz https://seo-text.pl/content-seo/
Publikacja zewnętrzna – jakie korzyści z niej wynikają?
Korzystanie z contentu zewnętrznego niesie dla nas wiele korzyści
Linkowanie
Jak widać, samo prowadzenie strony to niestety za mało. Wyszukiwarki posługują się coraz to bardziej skomplikowanymi algorytmami, których zadaniem jest wychwycenie użytecznej i wartościowej dla użytkownika treści. Publikacja zewnętrzna pozwala wzmocnić profil linkowy – wyszukiwarki odczytują naszą stronę jako wiarygodną i interesującą, ponieważ inne strony linkują do nas.
Widoczność
Niewątpliwą zaletą publikacji naszych treści na zewnątrz jest oczywiście poprawa widoczności firmy w wynikach wyszukiwania oraz jej pozycjonowania w rankingu ze względu na organiczny ruch w obrębie strony.
Wiarygodność
Artykuły eksperckie czy sponsorowane, zamieszczane poza naszą witryną, budzą większe zaufanie i budują wiarygodność. Ludzie lubią polecenia, chętniej więc klikają w linki, jeżeli znany influencer lub gwiazda wymienia akurat nasz produkt.
Ewentualnie popularność zyskują treści sporządzone w taki sposób, że trudno uznać ją za reklamę. Przykładowo, natrafimy na tekst o zaletach wykorzystywania audiobooków u dzieci, gdzie w ramach przykładu wymienia się naszą firmę jako bazę online takich nośników, a w ramach przerywnika między akapitami tekstu pojawi się zatem reklama naszego sklepu.
Gdzie zlecać publikacje?
Rozwiązania mamy dwa:
- szukać we własnym zakresie blogów lub influencerów, potencjalnych partnerów biznesowych;
- skorzystać z usług pośredników.
Pierwszy sposób jest zdecydowanie bardziej czasochłonny, pozwala jednak uzyskać wartościową współpracę – odpłatnie, bądź na zasadzie wzajemnej publikacji, co ogranicza koszty do minimum.
Drugie działanie umożliwia zamieszczenie tekstu w popularnych portalach i witrynach. Wachlarz źródeł jest tutaj bardziej rozbudowany i mamy szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Wiąże się to jednak z większymi kosztami. Najczęściej firmy korzystają z usług platform: Whitepress oraz Linkhouse.
Publikacja zewnętrzna – podsumowanie
Aby poszerzyć krąg odbiorców naszej oferty, warto zainwestować w publikacje zewnętrzne artykułów. Dzięki odpowiedniemu linkowaniu oraz samej konstrukcji tekstu możemy zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia naszej strony. Popularnym rozwiązaniem jest również zawieranie umów z innymi firmami, które na zasadzie wzajemnej publikacji pomagają wzmacniać nasz profil linkowy.