Dzięki niemu podniesiesz sprzedaż, zyskasz w oczach klientów, twoja strona poprawi pozycję w wyszukiwarce. Brzmi super, prawda? Zacznijmy więc najpierw od podstaw, czyli czym jest quality content.

Co to jest quality content?

Sama nazwa dla osób spoza branży może wydawać się dziwna. Można to przetłumaczyć jako

Quality – jakościowy (przymiotnik)

Content – odniesienie do wszelkiego rodzaju treści, publikowanych przez firmę

Jednak osoby wtajemniczone wiedzą, że quality content to są profesjonalne treści, które zwracają uwagę potencjalnego klienta. Mówiąc krótko, quality content jest dziełem dobrego copywritingu.

Quality content – cechy

Jak każda forma copywriterskiej pracy, ta również powinna trzymać się pewnych zasad i zawierać pewne cechy. Dodatkowo trzeba to wszystko umiejętnie połączyć.

Zasady i wymagania SEO

Każda treść quality contentu musi spełniać zasady pozycjonowania, wiadomo dla lepszej widoczności dla klienta, ale również wyszukiwarek. Należy również na bieżąco kontrolować kroki konkurencji i aktualizować treść. Warto zwrócić uwagę, na to, aby każdy tekst nie był praktycznie kopią poprzedniego. Treści powinny być różnorodne, dzięki czemu jesteśmy w stanie uniknąć nakładania się słów kluczowych, co wpływa na jakość odczytu strony przez wyszukiwarkę. Można treści z tymi samymi słowami kluczowymi połączyć w jeden, dłuższy artykuł, dodać nową datę oraz zareklamować go na stronie na Facebooku lub LinkedIn.

Zobacz też: artykuł o pozycjonowaniu

Spełnienie wymagań grupy odbiorców

Każda firma jest nastawiona na pewną grupę ludzi, potencjalnych klientów. Każda grupa ma swoje wymagania co do produktów, które należy spełnić, aby klient był w pełni usatysfakcjonowany.

Należy najpierw zorientować się co do odbiorców, ponieważ nie będziemy używać języka naukowego dla mechaników samochodowych albo potocznego języka dla poważnych prokuratorów lub prawników. Tak samo nie będziemy przekazywać rzeczy, które są z innej całkowicie dziedziny.

Interesujący oraz odpowiedni sposób przekazu informacji

Ważne jest, aby potrafić stworzyć profesjonalny tekst, który będzie dobry dla osób zaangażowanych w temat, jak i tych tylko zainteresowanych na średnim poziomie wiedzy z konkretnego zakresu. Przede wszystkim należy przekazać wartościowe informacje, które się przydadzą. W tym przypadku bardzo ważny jest dobry research, bez którego małe są szanse na wysokiej jakości artykuł. Dzięki researchowi można połączyć najważniejsze rzeczy w jeden spójny tekst.

Nie jest to jednak wszystko, co wpływa na efekty. Jest jeszcze wiele innych czynników wpływających na skuteczność copywritingu. Quality content nie jest najłatwiejszą sprawą. Zawsze można zlecić wykonanie copywriterowi, który na 100% wie jak się do tego zabrać, aby usatysfakcjonować klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *