Prawdopodobnie wielokrotnie spotkaliście się z określeniami content writingu czy copywritingu. Ale czy zastanawialiście się nad ich dokładnym znaczeniem? Podczas przeprowadzonych rozmów z bliskimi czy przyjaciółmi potwierdzają oni fakt, iż kojarzą pojęcia, jednak tak naprawdę nie wiedzą, o co w tym chodzi. Natomiast osobiście interesuję się tą tematyką od dłuższego czasu, stale poszukując nowinek i ciekawych pozycji książkowych, stąd też udało mi się trafić na „Kompendium Content Writingu”.

Recenzja Kompendium Content Writingu

Autorami książki są: Katarzyna Kebernik, Bartosz Ciesielki i Jan Susmaga. Tworzą oni m. in. zespół agencji copywriterskiej Content Writer, będącej najpopularniejszą agencją reklamową w Polsce (według portalu LinkedIn).

Już po przeczytaniu pierwszych stron lektury daje się odczuć, że autorzy to prawdziwi pasjonaci content writingu. W swojej książce prezentują krok po kroku, na czym on polega i czym wyróżnia się na tle innych dziedzin. Opracowanie zostało podzielone na 10 rozdziałów. Każdy z nich opisuje najważniejsze aspekty content writingu w sposób czytelny dla odbiorcy.

Content writing nie taki straszny!

Na samym początku zostały zaprezentowane rodzaje treści, jakie występują w świecie copywritingu wraz ze szczegółowym ich opisem. Następnie autorzy skupili uwagę na tematyce związanej z SEO, opisując działanie wyszukiwarki internetowej i wyjaśniając, w jaki sposób odpowiednio dobierać słowa kluczowe, by nasza publikacja była lepiej pozycjonowana.

 

Kolejne rzeczy, jakie zostały poruszone w książce, to zagadnienia, jakie warto poznać przed przystąpieniem do pisania tekstów. Rozdział ten zawiera również wskazówki dotyczące tworzenia samej treści.

W dalszej części lektury autorzy ukazują nam, co należy dodać do wcześniej stworzonego przez nas tekstu. Prezentują nam rodzaje linków i podpowiadają, w jaki sposób odpowiednio formatować publikację.

W następnych rozdziałach dowiadujemy się, co należy zrobić, aby stać się dobrym content writerem. Mianowicie autorzy podają nam gotowe wskazówki, jakie działania należy podjąć, aby rosnąć w siłę w tej branży.

Późniejsza część opisuje pożądane efekty content writingu, w jaki sposób wpływają one na wizerunek oraz przełożenie na konwersję.

Następnie twórcy zapoznają nas z problemami wyceny swojej pracy, jednocześnie ucząc nas, jak odpowiednio to zrobić oraz przedstawiają wysokość zarobków w tej dziedzinie.

Przedostatni rozdział został poświęcony kwestiom prawnym. Podane są w nim praktyczne wytyczne dotyczące spraw formalnych, m. in.:

  • Czy należy założyć firmę, pracując jako freelancer?
  • Czy warto podpisywać umowę z klientem?
  • Czy można dodać tekst stworzony dla klienta w swoim portfolio?

Na samym końcu autorzy skupili się nad refleksją przyszłości content writingu. Podkreślają w nim, że nie należy się bać tego, co przyniesie czas. Warto jednak obserwować dane i stosować się do preferencji odbiorców.

 

Dla kogo jest książka o content writingu?

„Kompendium Content Writing” czyli wiedza w pigułce, jest to odpowiednia pozycja zwłaszcza dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z piórem elektronicznym – ale nie tylko. Także osoby z większym stażem mogą zastosować pewne metody proponowane przez autorów. Tematyka książki została zaprezentowana w interesujący sposób.

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem swojej drogi w content writingu, to ta książka jest dla Ciebie! Przeczytanie 99 stron minie w mgnieniu oka, a wiedza, którą zdobędziesz, dzięki zapoznaniu się z powyższą pozycją, będzie solidnym fundamentem do dalszych działań w content writingu.

Autor tekstu: Marika OszejkoAbsolwentka administracji. Lubi pracę z ludźmi, stąd doświadczenie w obsłudze klienta. Już od najmłodszych lat zafascynowana była światem książki i literatury polskiej. Miłośniczka dobrej kawy, pasjonatka fotografii. Wolny czas spędza aktywnie biegając, jeżdżąc MTB lub wędrując po górskich szlakach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *