Na to pytanie odpowiedzieli lata temu pierwsi copywriterzy, którzy zwrócili szczególną uwagę na to, że dobrze skonstruowany komunikat wpływa na podjęte przez klientów działania. Z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że słowa sprzedają. Tak samo jak dobre zdjęcia, tak wyczerpujący opis to kluczowy czynnik, na którym opiera się sprzedaż online. Chcesz zwiększyć zysk? Być może zabrakło w Twojej ofercie operowania językiem korzyści? Zobacz jak operować tekstem, aby lepiej sprzedawać online.
Sprzedaż online – dwie uniwersalne zasady tworzenia tekstów sprzedażowych
Język korzyści sprzedaje
Tworząc ofertę czy opis do produktu, warto skupić się najpierw na korzyściach, jakie klient będzie miał z wykorzystania twojego rozwiązania. Język jest ważnym elementem perswazji, bo każda decyzja zakupowa jest oparta na potrzebach i problemach, a język korzyści pokazuje rozwiązanie. Oczywiście przy produktach droższych, bardziej skomplikowanych, język korzyści nie wystarczy, ale powinien zachęcić do dalszego prześledzenie bardziej szczegółowej oferty.
Zrób to!
Zachęcenie klienta do działa spełnia bardzo ważną rolę. Hasło kup teraz może pomóc zdecydować się klientowi. Działa to zazwyczaj na tanich produktach, które są zakupywane pod wpływem impulsu. Śpiesz się, to ostatnie sztuki – tak skonstruowane zdanie wywoła uczucie potencjalnej straty, jeśli klient nie dokona wyboru natychmiast. Od wielu lat tego typu zagrania copywriterskie przynoszą klientom większe dochody.
Inaczej się ma sprawa w przypadku profesjonalnych i bardziej skomplikowanych (również droższych) produktów czy usług. W tym przypadku zachęcenie do działania powinno skłonić potencjalnego klienta do wykonania telefonu i rozmowy z osobą kompetentną, która rozwieje wszelkie wątpliwości. Wykonując telefon, znajdzie się w lejku sprzedażowym, a wykwalifikowany sprzedawca zrobi resztę.
Wyczerpująca oferta
Istotnym elementem, nie tylko w pozycjonowaniu, ale również konwersji, jest opis produktu, który oferujesz. Niejednokrotnie zrezygnowałem z zakupu w sklepie z powodu braku informacji o specyficznej i ważnej dla mnie wartości, jak np. wymiary. Zadbaj o to, aby produkt był rzetelnie i przejrzyście opisany – zalety wymienione w podpunktach, a poszczególne informacje rozbite na mniejsze akapity. W ten sposób nie zamęczysz potencjalnego klienta, który na pierwszy rzut oka będzie potrafił znaleźć interesujące go parametry.
Istotne elementy w tworzeniu tekstów sprzedażowych
Oczywiście nie do każdego klienta użyjemy tego samego języka. Inaczej powiemy do przedsiębiorcy zastanawiającego się nad leasingiem, a inaczej do młodego chłopaka szukającego gry na konsolę. Język, jakim operujesz, zależy mocno od grupy docelowej, profilu firmy i rodzaju oferowanych usług czy produktów.
Sprzedaż online – podsumowanie
Wszystkie trzy zabiegi przekładają się bezpośrednio na sprzedaż. Oczywiście ogół zysków z prowadzonej działalności zależy od wielu innych czynników, ale sprecyzowana co do grupy docelowej i dobrze skonstruowana oferta jest ważnym elementem, który może przynieść wiele korzyści.