W dobie internetu większość nas uważa, że czasy ulotek reklamowych już dawno dobiegły końca. Obecnie prawie każdy ma dostęp do internetu. Jednak w natłoku informacji, czasami się zdarza, że to właśnie otrzymana w ostatniej chwili na ulicy atrakcyjna ulotka może przyczynić się do ostatecznego wyboru. Sprawdź, jak pisać profesjonalne teksty na ulotkę reklamową!
Jak stworzyć ciekawe teksty na ulotkę?
Ile razy po otrzymaniu ulotki na mieście wyrzucaliście ją od razu do kosza? Czy może czasami wkładaliście ją do kieszeni? Czy zdarzyło się wam zachować jakąś ulotkę dłuższy okres? O atrakcyjności i dalszym losie ulotki decydują sekundy. Jeśli jednak zauważysz jakąś korzyść z posiadania ulotki, to zostawisz ją na pewno na dłużej.
Korzystne teksty na ulotkę
Pisanie językiem korzyści to podstawa. Trzeba pisać w sposób, który pokaże wartość oferowanej usługi. Musimy pisać językiem klienta. Pokazać mu same dobre strony naszego produktu. Korzyścią może być np. zniżka na jakąś usługę albo produkt, wstęp do jakiegoś miejsca po okazaniu tej konkretnej ulotki. Musi przyciągnąć Twoją uwagę. To Twoja decyzja. Sam pomyśl, co powoduje, że zatrzymujesz ulotkę na dłużej?
Czy możliwe jest stworzenie ciekawej ulotki reklamowej?
Warto pogrubić ciekawe informacje. To sprawia, że ulotka od razu rzuca nam się w oczy. Neonowe kolory, nietuzinkowa grafika, krzykliwe mocno podkreślone hasła. To wszystko sprawia, że czytamy chociaż początek, pobieżnie wzorkiem zatrzymujemy się na mocniej pogrubionych nagłówkach. Stąd już jesteśmy krok od sukcesu, jakim jest przeczytanie od deski do deski całej ulotki.
Jakie działanie kończy się sukcesem?
Zwracamy się bezpośrednio do odbiorcy. Im bardziej zawężamy ten obszar, tym bardziej będzie on trafiony. Istotne jest to, żeby pisząc do klienta, przybrało to formę drugiej osoby liczby pojedynczej. Taka mała sztuczka. Treść wtedy staje się przejrzysta i jasna jak tafla krystalicznie czystej wody. Naturalnym założeniem każdej, ale to każdej ulotki reklamowej jest nie tylko treść informacyjna, ale równie ważnym krokiem jest wezwanie do działania odbiorcy. Co to takiego jest? Wszystkie sformułowania, które mają wydźwięk call-to-action. Zwroty, którymi próbujemy zachęcić klienta do skorzystania z naszej usługi. To mogą być słowa takie jak „Przyjdź do nas”, „Odważ się i zadzwoń już teraz”, „Skorzystaj z naszej letniej oferty”, „Zapisz się – zyskasz na tym upust”, „Kliknij teraz – zapiszesz się automatycznie na nasze warsztaty”.
Lubiłam chrząszcza z mojego ogródka czy lubiałam chżąrzcza z mojego ogrutka?
Twój plan, żeby przyciągnąć klientów za pomocą treści ulotki reklamowej może już na samym starcie spalić na panewce. Dlaczego? Gdy zrobisz za dużo rażących błędów. Nie, nie musisz być wcale polonistą i poliglotą. Ale na litość Boską! Weź słownik do ręki. Zwracaj uwagę na błędy ortograficzne, interpunkcyjne, stylistyczne i fleksyjne. Skoro przeciętny Kowalski wie, jak się pisze słowo „ogródek”, to wielkim błędem byłoby wypuścić ulotkę chociażby z jednym niewielkim błędem. To skończy się fiaskiem. Skoro proponujesz produkt o najwyższej jakości, ale zarazem zwracasz się do Twojego odbiorcy z rażącymi wręcz błędami to co może pomyśleć sobie klient? Oferujesz jakość, a nie potrafisz nawet bezbłędnie napisać ulotki? To co to jest za jakość pracy z Tobą? Pamiętaj, od wielu czynników zależy powodzenie treści na Twoje ulotki jednym z nich jest właśnie poprawność językowa. Marketing marketingiem, ale poprawna treść tekstu również ma w tym ogromne znaczenie.