Firmowe wpisy na facebooka to nie tylko okazja do wymiany informacji, ale jest to też potężne narzędzie marketingowe, generujące sprzedaż.

Regularne posty na Facebooka budują wizerunek marki, zacieśniają relacje z klientem oraz wzmacniają jego zaufanie. Z drugiej strony niepoprawnie napisany post  może zniechęcić potencjalnego kontrahenta.  Jakie są zasady tworzenia firmowych publikacji na Facebooku, by przyniosły pożądany skutek?

Zdefiniuj do kogo kierujesz wpisy na Facebooka

Jedną z ważniejszych zasad tworzenia efektywnych postów na Facebooka jest określenie grupy docelowej. Innymi słowy, musisz wiedzieć, kto jest twoim klientem i jakie treści do niego przemawiają. Najprościej grupę konsumencką zdefiniować ze względu na kryterium wiekowe i tworząc wpis, należy odwoływać się do wartości przez nią uznawanych.

Na przykład publikacja na Facebooka z ofertą ubrań młodzieżowych kierujemy do grupy wiekowej poniżej 25 roku życia, a tym samym opis kolekcji musi się odnosić bardziej do takich cech jak spontaniczność, atrakcyjności i unikatowości niż praktyczność czy prestiż, cenionych przez dojrzalszą grupę klientów.

Spójność treści postów z wizerunkiem firmy

W tworzeniu regularnych postów firmowych nie ma miejsca na chaos i spontaniczność, ponieważ każda publikacja może mieć wpływ na wizerunek firmy.

Strategia tworzenia wpisów na FB musi zawierać ustalony model komunikacji z klientem, adekwatny do danej branży firmy. Np. księgarnia naukowa w postach powinna utrzymać atmosferę intelektualnego dystansu. Tym samym nie wypada jej dodać posta z kotem na deskorolce, opatrzonej emocjonalnym komentarzem i emotikonami Należy więc trzymać się ustalonej linii komunikacyjnej w social mediach, by nie zniechęcić nieprzemyślanym wpisem swoich klientów.

Wpisy na Facebooka – konkurencyjność postów

Internet jest nasycony ofertami, więc toczą się rozgrywki o uwagę potencjalnych nabywców. Nie oznacza to jednak konieczności korzystania z agresywnego marketingu. Aby ta rywalizacja przyniosła wymierne rezultaty, oferta zawarta w poście na Facebooka musi być zbilansowana. Nie może być zbyt nachalna. Ale jednocześnie nie powinna zagubić celu, jakim jest nawiązanie relacji biznesowej z klientem i ostatecznie sfinalizowanie sprzedaży.

Osiągnięcie tego wymaga m.in. zawarcie we wpisie na FB konkretnych i rzetelnych informacji o produkcie bądź usłudze, napisanych językiem korzyści. Taki wpis powinien w naturalny sposób wzbudzać u klienta chęć dokonania zakupu.

Podstawowe techniki tworzenia wpisów

Pomimo że trudno wskazać uniwersalną receptę na dobry post na Facebooka, to istnieją podstawowe zasady do zastosowania. Po pierwsze post musi być poprawny pod kątem formalnym oraz merytorycznym, bo jest wizytówką firmy. Fuszerka czy niedbalstwo we wpisach na Facebooka odbieramy jako cały styl funkcjonowania firmy. Regularność oraz unikatowość to kolejne kroki do osiągnięcia celów marketingowych przedsiębiorstwa. Warto również przestawić się na język korzyści. To znaczy pisać nie tylko o tym, jakie zasoby ma firma, ale jak realnie mogą one wpłynąć na rozwiązanie problemu klienta.

Ułatwieniem w tworzeniu postów jest to, że nie ma konieczności stosowania SEO na Facebooku. Z drugiej strony posty są krótko widoczne i tylko te, które według statystyk cieszyły się największą popularnością warto promować. Na końcowym etapie pisania postu sensowne jest umieszczenie tzw. call to action, czyli wezwanie do działania. Umieszczane zazwyczaj na końcu postu zawiera zachętę do zakupu. Dopiero na tym etapie można mówić o konwersji odbiorców postów na klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *