Wartościowa treść jest najlepszą reklamą marki. Jednak to nie sama jakość tekstu decyduje o tym, do jak wielu osób będzie on w stanie dotrzeć. Skąd wiadomo jakie treści aktualnie pożądają internauci? Co jest modne? Czego brakuje na rynku? Odpowiedzieć na te pytania pomoże wyszukiwarka słów kluczowych.

Czym jest wyszukiwarka słów kluczowych?

Internet jest ogromną przestrzenią wymiany doświadczeń twórców i odbiorców treści. Content marketing pozwala zbudować strategię, która efektywnie wykorzystuje tę właściwość sieci. Szczególnie pożądanymi są unikalne i wartościowe treści, które zwracają uwagę użytkowników. O tym wie każdy copywriter.

Aby treść zauważyli czytelnicy, ta musi do niego dotrzeć. Dlatego bardzo ważne jest odwzorowanie drogi, którą użytkownik pokonuje, wyszukując tekst. Fraza, którą wpisuje do wyszukiwarki, wyraża jego oczekiwania odnośnie poszukiwanej treści. Właśnie te sformułowane przez użytkowników oczekiwania są słowami kluczowymi.

Wyszukiwarka słów kluczowych jest narzędziem, które gromadzi i grupuje frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach. Dzięki temu wiadomo, jak często wpisujemy konkretne hasła, popularność których zjawisk rośnie, a których maleje oraz w jaki sposób różni użytkownicy wyrażają te same oczekiwania. Dane te pomagają nie tylko zoptymalizować przekaz marketingowy, ale również odzwierciedlają trendy na rynku.

Rodzaje słów kluczowych

Wyróżnia się 4 rodzaje wpisywanych przez użytkowników fraz kluczowych:

  1. Brandowe frazy kluczowe – zawierają nazwę firmy/ marki, najczęściej stosujemy w sytuacji, gdy użytkownik nie zna adresu strony internetowej, np. adidas, empik, axa.
  2. Generyczne/ ogólne frazy kluczowe – składają się z 1-2 słów, wpisywane są, gdy użytkownik nie ma sprecyzowanych oczekiwań, np. wczasy 2021, copywriting, bawełniana pościel, Olga Tokarczuk.
  3. Long-Tail Keywords/ frazy kluczowe z długim ogonem – dłuższe frazy, które odzwierciedlają konkretne oczekiwania użytkowników, np. domowe sposoby leczenia kataru, opinie o pralce BOSCH WAJ2006SPL, romantyczny film na wieczór we dwoje.
  4. Frazy geolokalizowane – frazy zawierające lokalizację, np. najlepsza pizza w Kłobuck, apteka 24h Wrocław, wyciągi narciarskie Cesana.

Bardzo ważne jest, by treści zamieszczane na stronie internetowej zawierały frazy pozwalające wyświetlić ją wysoko wśród wyników wyszukiwania. Niezależnie od rodzaju wpisanej frazy. Wyszukiwarki fraz kluczowych pomagają nie tylko ustalić, jak często daną frazę wyszukujemy, ale również podpowiadają frazy pokrewne, które pomimo popularności, nie używamy zbyt często.

Z których wyszukiwarek fraz kluczowych korzystać?

Rozpoczynając swoją przygodę copywriterską najlepiej sięgać po ogólnodostępne i darmowe wyszukiwarki fraz kluczowych. Nie można tutaj nie wspomnieć o rozwiązanych dostarczanych przez Google.

Google Keyword Planner

Jest to narzędzie umożliwiające szybkie generowanie fraz kluczowych oraz znajdowanie fraz pokrewnych. Przedstawione wyniki można wykorzystać przy optymalizacji tekstów, jednak należy pamiętać o tym, iż to narzędzie dedykowane dla działań Google Ads.

Google Trends

Drugie z rozwiązań dostarczonych przez Google może okazać się dużo bardziej przydatne copywriterom. Pozwala ona na porównywanie fraz kluczowych. Pokazuje ich popularność w czasie i w danym regionie, a także podpowiada podobne tematy i zapytania.

Na rynku dostępnych jest również wiele płatnych rozwiązań. Wszystkie one jednak opierają się na bardzo podobnych statystykach. Ich możliwości warto najpierw przetestować w trakcie darmowego okresu próbnego, który zwykle trwa 14 dni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *