Zdalny copywriter – jak znaleźć klientów? - PisanieTekstu

Copywriterzy coraz częściej decydują się na pracę zdalną. Teksty w domu piszą zarówno pracownicy agencji reklamowych, jak i freelancerzy. Rozwiązuje to wiele problemów technicznych, jednak szukanie zleceń to już nie takie proste zadanie. W tym artykule dowiesz się, jak znaleźć klientów jako zdalny copywriter.

Copywriter i praca zdalna

Dlaczego tworzenie w domowym zaciszu to tak popularne rozwiązanie wśród copywriterów? Gdy realizujesz zlecenia zdalnie, masz większą swobodę w organizowaniu sobie dnia. Codzienny dojazd do pracy i powrót do domu pochłania dużo czasu i pieniędzy. Ten problem znika, gdy piszesz w domu. Pozwala to także decydować o częstotliwości przerw oraz dostosowywać godziny pracy do Twoich potrzeb. Sztywny harmonogram wyznaczony przez pracodawcę niezbyt dobrze wspiera proces twórczy.

Zdalny copywriter – zlecenia dla początkujących

Satysfakcjonujące i dobrze płatne zlecenia zaczniesz realizować, gdy zdobędziesz doświadczenie i skompletujesz swoje portfolio. Jeśli jesteś początkującym copywriterem, masz kilka możliwości, aby wejść na rynek.

Agencje copywriterskie

Firmy zatrudniające autorów tekstów reklamowych kojarzą się z siedzeniem w biurze od 8 do 16. Często jednak oferują zlecenia zdalne. Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w pisaniu, postaraj się o płatny staż. Każdy rodzaj współpracy z agencją pozwala zdobyć cenną wiedzę branżową. Wielu copywriterów woli jednak mieć kontakt z klientem i możliwość budowania własnej marki.

Zalety tego rozwiązania:

  • regularne zlecenia i stała współpraca,
  • możliwość zdobycia know-how.

Wady:

  • wynagrodzenie pomniejszone o prowizję dla firmy.

Platformy internetowe

Zastanawiasz się, jak zdobyć pierwszych klientów jako freelancer? Platformy copywriterskie to najprostszy sposób na pracę jako zdalny copywriter. Takie strony pozwalają zleceniodawcom i piszącym znaleźć siebie nawzajem. Po zapoznaniu się z informacjami od klientów sam wybierasz, które teksty chcesz tworzyć. Zaakceptowane zlecenia wzbogacają Twoje konto. Możesz wypłacić z niego wynagrodzenie, kiedy przekroczy ono określoną przez platformę wysokość.

Zalety:

  • możliwość pracy bez doświadczenia,
  • łatwy dostęp do zleceń.

Wady:

  • wynagrodzenie pomniejszone o prowizję dla pośrednika,
  • niskie stawki,
  • nieregularne zlecenia.

Media społecznościowe

Dołącz na Facebooku do grup z ofertami pracy zdalnej dla copywriterów. Dzięki temu zyskasz nie tylko informacje o nowych zleceniach, ale i możliwość nawiązywania kontaktów zawodowych.

Doskonałym narzędziem do budowania takich relacji jest LinkedIn. Ten kanał pomaga zacząć działać w branży i poszerzać swoją sieć kontaktów. Przedstaw korzystnie swoją osobę w profilu i aktywnie udzielaj się w interesujących Cię wątkach. To pozwoli nawiązać cenne znajomości, które przydadzą się na kolejnych szczeblach kariery zawodowej. LinkedIn to również miejsce, w którym znajdziesz oferty pracy zdalnej jako copywriter.

Kontakty

Szukaj nowych zleceń nie tylko w sieci, ale i w prawdziwym życiu. Przypomnij sobie, kto z Twoich znajomych prowadzi własną firmę, i zaproponuj współpracę. Podziel się informacją, że szukasz klientów, a potem pozwól zadziałać machinie znajomości.

Zdalny copywriter – gdy już się rozwiniesz

Kiedy Twoja działalność nabierze tempa, warto ją promować. Dzięki temu umocnisz pozycję na rynku. Buduj swoją markę osobistą, by zdobywać zaufanie potencjalnych klientów.

  • Zaplanuj przemyślaną aktywność w social mediach
  • Stwórz stronę internetową.
  • Pisz teksty promujące Twoją stronę.
  • Realizuj swój własny content marketing.
  • Pozycjonuj swoją witrynę w wyszukiwarce.
  • Zainwestuj w płatne reklamy.

Dodatkowo zachęcaj obecnych klientów do wyrażania opinii o Twoich usługach. Pozytywne doświadczenia, którymi dzieli się inny zleceniodawca, to najbardziej przekonująca reklama. Warto umieszczać te najciekawsze na stronie.

Zdalny copywriter – podsumowanie

Zdalny copywriting niesie za sobą wiele korzyści. Wymaga jednak aktywnego poszukiwania nowych możliwości. Uważna obserwacja rynku i wykorzystywanie potencjału otoczenia pozwala rozpocząć karierę w branży i utrzymać się w niej.