Każda firma musi w odpowiedni sposób komunikować się ze swoimi klientami oraz z otoczeniem. Zdecydowana większość wykorzystuje do tego internet, a informacje, które chce przekazać swoim odbiorcom, zamieszcza bezpośrednio na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Najważniejsza jest treść komunikatów – w końcu to one mają wpływ na wyniki sprzedaży i wizerunek firmy. W dużych przedsiębiorstwach za działania marketingowe odpowiedzialny jest cały sztab ludzi i dobrze, kiedy w swoim zespole ma copywritera. Dlaczego? Jaką rolę odgrywa zintegrowana komunikacja marketingowa w copywritingu? Spróbujmy to wyjaśnić.

Copywriting w marketingu

Copywriter odpowiedzialny jest za tworzenie różnego rodzaju treści o charakterze marketingowym. Doskonale wie, jak luźno rzucone hasło ubrać w najlepsze słowa. Jest kreatywny, więc idealnie wpasowuje się w marketingowy zespół. A lekkie pióro, wiedza z zakresu pozycjonowania i sprzedaży oraz znajomość ludzkiej psychiki idealnie uzupełniają kompetencje całego teamu.

Dobry copywriter z łatwością przygotuje wysokiej jakości artykuły informujące o danym produkcie czy usłudze oraz perswazyjne teksty sprzedażowe. Wymyśli chwytliwe hasła reklamowe oraz napisze krótką notatkę o ostatnich doniesieniach z życia firmy na portal społecznościowy. Nawiązując współpracę z grafikiem, pozycjonerem czy informatykiem ma szansę wypracować duże zyski dla przedsiębiorstwa. Copywriting jest więc kluczowym elementem zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Zintegrowana komunikacja marketingowa w copywritingu

Copywriter, współpracując z pozostałymi działami, może wspierać firmę w następujących działaniach:

  • Kampanie reklamowe – przykuwająca wzrok grafika jest ważna, ale bez chwytliwego tekstu nie wzbudzi zainteresowania odbiorcy. Dopiero połączenie tych dwóch elementów jest w stanie przynieść oczekiwane rezultaty i sprawi, że kampania reklamowa odniesie prawdziwy sukces;
  • Landing page – perswazyjna treść zachęcająca do zakupu oraz przyjazna dla użytkownika strona to połączenie wprost idealne. Dobra współpraca między informatykiem a copywriterem przełoży się za wzrost konwersji i oczywiście zysków;
  • SEO – wartościowa treść jest jednym z kluczowych elementów pozycjonujących. Właściwy dobór fraz kluczowych, odpowiednia struktura tekstu to niewątpliwie zadanie dla copywritera. Z odpowiednią grafiką i zoptymalizowaną przez informatyka strukturą bloga może zdziałać prawdziwe cuda i wynieść stronę na wyżyny wyszukiwarki;
  • Materiały reklamowe – okres świetności mają już dawno za sobą, ale wiele przedsiębiorstw wciąż z nich korzysta. Broszury, katalogi, ulotki są świetnym przykładem współpracy copywriterów i grafików. Połączenie wysokiej jakości grafiki z zachęcającymi tekstami zawsze będzie wysoko cenione i nigdy nie wyjdzie z mody.

Podsumowanie

Jak widać, copywriting odgrywa ważną rolę w zintegrowanej komunikacji marketingowej i stanowi idealne uzupełnienie marketingowego zespołu. Dobrej jakości treści nigdy nie stracą na znaczeniu, wręcz przeciwnie – zapotrzebowanie na nie będzie coraz większe. Dlatego coraz bardziej zasadne staje się zatrudnianie na samodzielne stanowisko copywriterów w dużych firmach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *