Błędy w tekstach SEO powodują nieskuteczność zabiegów pozycjonujących. Mogą też doprowadzić do zniszczenia efektów poprzedniej pracy nad SEO naszej strony, bo algorytmy Google działają bez sentymentów – amatorów po prostu wyrzucają z obiegu.

Błędy w tekstach SEO związane z brakiem

Premiowane są teksty, które są pełne informacji, ale nie przypadkowych. Użykownicy muszą oceniać je jako przydatne i wartościowe. Ciekawa treść zatrzymuje ich na stronie i skłania do powrotu. Wyszukiwarki zauważają to i w konsekwencji klasyfikują je jako wartościowe.

Zbyt krótki tekst pod SEO

Lakoniczny wpis nie utrzyma uwagi użytkowników, nie wyróżni się od konkurencyjnych i zostanie pominięty przez roboty Google.

Wymagania objętości tekstu pod SEO rośnie wraz w powszechności słów kluczowych. Popularne, często poruszane tematy wymagają publikacji na poziomie 10 000-15 000 zzs.

Unikatowe zagadnienie można już z powodzeniem zamknąć w 3000-5000 zzs. Wyważona objętość nie jest jedynym czynnikiem, decydującym o powodzeniu w SEO, ale jest istotnym komponentem dobrze spozycjonowanej strony.

Brak formatowania

Teksty pod SEO powinny mieć odpowiednią strukturę. Ściana tekstu, choć pełna merytoryki i fraz kluczowy, będzie o wiele mniej skuteczna w wybiciu się na szczyt w wynikach wyszukiwań.

Zastosowanie nagłówkowym, odstępów i pogrubień i dodatkowo zastosowane linkowania wewnętrznego podniesie szanse strony na wysokie pozycjonowanie.

Brak meta tekstów

Pominięcie meta description i meta title – czyli opisów, które pojawiają się w wyszukiwarce w celu wstępnego poinformowania o zawartości i zachęceniu do jej eksploracji – przyczynia się do dodania automatycznie opisów przez Google i wpływa znacząco na obniżenie pozycjonowania.

Są to tak krótkie opisy, że musi się w nich zawierać kwintesencja tego, co jest na stronie, tak by zaciekawić użytkownika.

Błędy w tekstach SEO związane z nadmiarem

Można odnieść wrażeniem, że błędy w SEO polegają tylko na pominięciu jakiegoś elementu. Okazuje się, że błędem jest również przesada.

Nadmiar słów kluczowych

Przede wszystkim opacznie rozumiane używanie słów kluczowych może zaowocować wtykaniem ich w tekst zbyt gęsto i bez specjalnego sensu. Ta przestarzała maniera z pewnością była popularna przed wprowadzeniem przez Google algorytmu Panda, który odsiewa bezwartościowe informacyjnie teksty. Odróżnia bez trudu artykuły ze wpisywanymi nachalnie frazami kluczowymi, od tych wartościowych – artykułów eksperckich oraz dopracowanych merytorycznie. Te pierwsze są obecnie wyrzucane poza zakres wyników wyszukiwań, czasem z banem dla całej strony – ku przestrodze. Trzymając się proporcji 3%-5% słów kluczowych w tekście nie będzie okazji doświadczyć tych przykrych konsekwencji.

Błędy w tekstach SEO – podsumowanie

Wiedza, jakich błędów nie powielać jest bardzo przydatna, bo oszczędza czas i wysiłek.
Zasady pozycjonowania tekstów pod SEO, takich jak:

  • odpowiednia ilość znaków w tekście,
  • atrakcyjność wizualna, dzięki odpowiedniemu sformatowaniu,
  • wyważone proporcje słów kluczowych,
  • trafność meta tekstów,

to absolutna podstawa do unikania błędów w tekstach SEO. Sama wiedza teoretyczna nie wystarczy. Do wykonania takiego kompozytu, potrzebne są predyspozycje pisarskie oraz doświadczenie w copywritingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *