W marketingu kluczową rolę pełni odpowiednio rozbudowany content, na który składają się poszczególne treści na stronie. Istotne jest również zaplanowanie określonych działań. W niniejszym artykule wyjaśnimy, czym jest content plan i jak go przygotować.
Content plan – czym jest?
Termin content plan wywodzi się z języka angielskiego i odnosi się do opracowywania odpowiedniej treści, która umożliwi szybką i skuteczną reklamę firmy. Dzięki przygotowaniu i wdrożeniu takiego planu mamy szansę na powiększenie grona potencjalnych klientów oraz zbudowanie poziomu zaufania.
Content plan – korzyści
Przygotowując odpowiednią treść, warto wziąć pod uwagę korzyści, jakie zyskamy dzięki opracowaniu planu danych działań. Poniżej prezentujemy zalety content planu.
- Możliwość dopasowania treści do potrzeb odbiorców – opracowujemy teksty o tematyce najchętniej czytanej przez grupę docelową.
- Zmniejszenie konkurencji – porównujemy swoją treść z zawartością obecną na stronach konkurencyjnych firm, co pomoże nam dopracować content.
- Określenie odpowiednich zasobów marketingowych – określamy rodzaje treści, które najlepiej prezentują się na naszej stronie takie jak artykuły, infografiki, podcasty itp.
- Wyznaczenie budżetu – określamy, jaką kwotę pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na tworzenie treści, co umożliwi efektywne rozporządzanie środkami finansowymi.
Jak przygotować content plan?
Opracowując content plan, warto wziąć pod uwagę trzy, ważne aspekty takie jak grupa docelowa, rynek oraz formułowanie treści. Poniżej przedstawiamy omówienie każdego z nich.
Grupa docelowa
Chcąc stworzyć plan marketingowy, powinniśmy poznać oczekiwania członków grupy docelowej. Ważne jest również dopasowanie treści artykułów do potrzeb potencjalnych klientów. Dlatego istotny jest regularny kontakt z odbiorcami, który przejawia się poprzez odpisywanie na komentarze użytkowników pod postami zamieszczonymi na stronie internetowej firmy. Ważna jest również rozmowa z konsumentem.
Rynek
Istotną rolę w planowaniu strategii marketingowej pełni analiza rynku. Wobec tego warto sprawdzić, które rodzaje treści są najlepiej sprzedawane. Na przykład, jeżeli największą uwagę przyciągają serwisy, stosujące linkowanie wewnętrzne, wówczas powinniśmy zastosować tego typu opcję na swojej stronie. Należy również porównać swoją reklamę z reklamą konkurencyjnych firm.
Formułowanie treści
Ostatnim etapem content planu jest formułowanie odpowiedniej treści. W tym przypadku istotnym elementem jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które zamieścimy w swoich artykułach. Następnie wybieramy odpowiednie tematy tekstów, które mogą zainteresować członków grupy docelowej. Później opracowujemy artykuł, zwracając uwagę na strukturę, język dopasowany do możliwości odbiorców oraz treść bogatą w interesujące informacje.
Podsumowanie
Podczas opracowania content planu należy przejść przez wiele etapów od poznania potrzeb odbiorców i rynku do przygotowania treści, którą sprzedamy. Proces ten może zająć trochę czasu, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość. Jednak jest to klucz do skutecznej reklamy naszej firmy.