Zapotrzebowanie na dobrej jakości marketingowe treści stale rośnie i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się w przyszłości zmienić. Copywriterzy mają dosłownie pełne ręce roboty. Nic więc dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej osób, które chciałyby zająć się zawodowo copywritingiem i zacząć tworzyć profesjonalne teksty. W jaki sposób zostać copywriterem, jakie powinien ukończyć copywriter studia? A może weekendowe szkolenie w zupełności wystarczy? Sprawdźmy.
Czym zajmuje się copywriter oraz jakie cechy i umiejętności powinien posiadać?
Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych tekstów o charakterze reklamowym, informacyjnym i perswazyjnym. Są to przede wszystkim: informacje o ofercie, opisy produktów, kategorii, artykuły na bloga, slogany reklamowe, krótkie teksty na portale społecznościowe, a także treści na broszury i ulotki.
Copywriter powinien bezbłędnie posługiwać się językiem, z łatwością tworzyć teksty dopasowane do czytelnika. Powinien także wiedzieć jak skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, jak umiejętnie wykorzystać język korzyści, by nakłonić go do zakupu. Ponadto, powinien być dobrze zorganizowany, dociekliwy, gotowy do nauki i ciągłego rozwoju.
Copywriter studia – jaki kierunek powinien ukończyć?
Nie ma jednego, konkretnego kierunku studiów, który kompleksowo przygotuje do pracy
w copywritingu. Są jednak kierunki, które rozwiną pewne umiejętności oraz dostarczą specjalistycznej wiedzy w jakiejś branży. Od strony językowej, do zawodu copywritera najlepiej przygotuje filologia. Studia te przede wszystkim rozwiną kompetencje pisarskie, nauczą poprawności gramatycznej i obcowania z literaturą.
Wiedza zdobyta podczas studiów technicznych w połączeniu z lekkim piórem pomoże przyszłemu copywriterowi tworzyć teksty o dużej wartości merytorycznej. Studia marketingowe z kolei, dostarczą pomocnych w copywritingu informacji o mechanizmach rynkowych, narzędziach promocji i technikach sprzedaż. Wiedza ta jednak szybko się dezaktualizuje i trzeba na bieżąco weryfikować.
Czy warto korzystać z kursów, webinarów i szkoleń online?
Oczywiście, warto korzystać z wszelkich webinarów i szkoleń online, dostępnych w sieci. Są one organizowane najczęściej przez osoby, które w copywritingu mają kilkuletnie doświadczenie i najlepiej wiedzą, jak tworzyć profesjonalne treści marketingowe. Pokażą, jak krok po kroku przygotować się do tego zawodu, gdzie szukać materiałów i jak je odpowiednio przetwarzać. Informacje te są niezwykle pomocne, zwłaszcza na początku drogi, kiedy brak odpowiedniej wiedzy i kompetencji.
Samo szkolenie jednak nie wystarczy – najważniejsza jest praktyka, predyspozycje do wykonywania tego zawodu, podstawowa wiedza z zakresu marketingu i sprzedaży oraz pozycjonowania SEO.
Copywriter studia – podsumowanie
Jak widać, aby zostać copywriterem, nie trzeba posiadać dyplomu z elitarnego Uniwersytetu. Kluczowe jest sprawne posługiwanie się językiem oraz umiejętność tworzenia angażujących treści, zgodnych
z celami marketingowymi. Na początku przydatne mogą okazać się szkolenia i webinary ukazujące najważniejsze aspekty zawodu copywritera. Najważniejsza jest jednak systematyczność i praktyka, która nawet początkującego copywritera może uczynić mistrzem.