Obecne czasy narzucają na firmach „istnienie” w sieci. Nie można Cię odnaleźć w internecie? Najwyższy czas to zmienić! Niniejszy artykuł pomoże Ci zrozumieć czym jest SEO copywriting i w jaki sposób to narzędzie zapewni Ci i Twojej firmie wysokie pozycjonowanie w przeglądarkach, a co za tym idzie – większą rozpoznawalność w sieci.

SEO copywriting – co to właściwie jest?

Aby móc lepiej zrozumieć istotę tego narzędzia, warto w pierwszej kolejności dowiedzieć się, z czym w ogóle mamy do czynienia. SEO (ang. Search Engine Optimization) prostymi słowami stanowi siłę napędową pozycjonowania wyników wyszukiwania w przeglądarkach.

Z kolei copywriting to nic innego jak unikatowe teksty zwiększające widoczność naszej strony w sieci. Osoby odpowiedzialne za tworzenie takich treści (sloganów reklamowych, blogów, postów itp.), za pomocą odpowiednio zdefiniowanych słów kluczowych (ang. keywords), podnoszą naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Główne zasady SEO copywritingu

Gdy już wiemy co się kryje pod pojęciem SEO copywritingu, przejdźmy do podstawowych zasad prawidłowego tworzenia treści, które pomogą nam w pozycjonowaniu naszej strony. Nasz tekst będzie lepiej widoczny w przeglądarkach, jeśli:

  • będzie zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe (frazy),
  • zostanie zoptymalizowany poza treścią.

Słowa kluczowe

Poprawny merytorycznie i interesujący tekst powinien zawierać w treści słowa lub grupy wyrazów, które stanowią hasła stosowane przez użytkowników w celu wyszukania konkretnych informacji w obsługiwanych przez nas wyszukiwarkach internetowych.

Rozmieszczenie słów kluczowych również jest istotne, powinno się ich używać w tytule, nagłówkach oraz na początku treści. Oczywiście również w dalszej części tekstu, nie należy jednak nadmiernie zapełniać treści słowami kluczowymi. Nie chcemy, aby nasz tekst został potraktowany jako spam, ponieważ zmniejsza to jego atrakcyjność i pogarsza pozycjonowanie naszej strony. Zgodnie z wymaganiami Google, w tekście nasycenie słowami kluczowymi nie powinno przekraczać 0,5-3% jego zawartości.

Optymalizacja poza treścią

W skrócie, artykuł należy wzbogacać nie tylko treścią. Należy również pamiętać, aby dodawać nagłówki oraz zdjęcia. Nikt nie lubi ściany tekstu, poszczególne elementy artykułu powinno się w sposób jasny i przejrzysty oddzielać. Grafiki należy umieszczać zgodnie z literą prawa, nie naruszając praw autorskich.

Korzystanie z tych elementów optymalizacji ułatwi robotom Google sprawniejsze indeksowanie treści naszej strony – wartościowe treści wpłyną na lepsze pozycjonowanie.

SEO copywriting – podsumowanie

SEO copywriting jest niezbędnym narzędziem dla każdego, kto pragnie podnieść rozpoznawalność swojej marki. Odpowiedni dobór słów kluczowych oraz umiejętne optymalizowanie zawartości pozwala na stworzenie atrakcyjnego pod względem treści tekstu, dzięki któremu bez większych wkładów finansowych (w porównaniu do kampanii reklamowej w telewizji czy radiu) zaprezentujemy  i wypozycjonujemy  naszą stronę dla użytkowników wyszukiwarek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *