Ponadczasowe teksty pod optymalizację SEO to takie, które zawierają uniwersalne informacje i są przydatne dla użytkowników mimo upływu czasu. Dobrze napisany artykuł o uniwersalnej tematyce, znacznie poprawia konwersję naszej strony i pomaga zdobyć nowych klientów. Tylko jak tworzyć treść, która się nie dezaktualizuje wraz z mijającymi latami? W poniższym artykule odpowiemy na to pytanie oraz opiszemy, czym jest evergreen content.
Co to jest evergreen content?
W języku angielskim słowo „evergreen” oznacza, „wiecznie zielony” i odnosi się do roślin, które nie zrzucają liści przez cały rok.
Natomiast wyrażenie „evergreen content” zostało zaczerpnięte z branży muzycznej i oznacza utwór „wiecznie żywy”. Mianowicie taki, który jest przebojem pomimo upływu czasu.
Podobne zjawisko obserwujemy w działaniach SEO, gdzie oznacza ono – treść wiecznie zielona lub treść wiecznie żywa.
Evergreen content – przykłady
Jak omówilismy wcześniej, treść evergreen SEO jest ponadczasowa i nieustannie generuje ruch na stronie.
Napisanie takiego tekstu nie jest łatwym zadaniem, jednak można je usprawnić wyróżniając jego rodzaje tj.:
- poradniki,
- odpowiedzi na pytania użytkowników i sekcja FAQ,
- recenzje produktów,
- rankingi i porówniania,
- studium przypadku (ang. case study),
- słowniki pojęć i encyklopedie,
- historie marek (ang. storytelling).
Posiadając powyższe informacje, na pewno łatwiej przyjdzie nam tworzenie nieśmiertelnych i wartościowych tekstów.
Treść nie będąca evergreen content
Możemy również wyróżnić teksty SEO, które w przeciwieństwie do wiecznie zielonych treści, nie generują ruchu na naszą stronę przez wiele lat od publikacji.
Z tego względu do evergreen content nie zaliczają się:
- newsy,
- tymczasowe oferty firm (np. turystycznych),
- artykuły na temat aktualnych trendów (np. modowych),
- raporty i statystyki, ukazujące krótką perspektywę czasu.
Evergreen content SEO – warunki jakie musi spełnić
Wiecznie żywa treść, generująca ruch na stronie bez względu na upływ czasu, powinna spełniać podstawowe zadania:
- dotyczyć ponadczasowych zagadnień,
- angażować czytelnika do interakcji,
- spełniać konkretne cele biznesowe,
- być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych np. Google.
Należy mieć również na uwadze fakt, aby zawartość się nie dezaktualizowała – musi podlegać ciągłej weryfikacji i aktualizacji.
Jak powstaje wiecznie żywa treść SEO?
Tworzenie wartościowych i ponadczasowych treści nie należy do łatwych zadań. Wymaga bowiem posiadania określonej wiedzy na temat SEO copywritingu oraz optymalizacji SEO. Oprócz tego nieodłączna jest kreatywność oraz znajomość całego procesu twórczego, którego wynikiem finalnym jest skuteczny evergreen content na naszej stronie.
Podsumowanie
Generowanie ruchu na witrynie internetowej, przez długi czas – to cel tworzenia evergreen content. Należy jednak pamiętać, aby weryfikować i aktualizować na bieżąco zawartość naszej strony, żeby generowała ruch i była wiecznie żywa.
Nie oznacza to jednak, aby rezygnować z innych rodzajów treści, nawiązujących do aktualnej sytuacji. Idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie wszystkich zasobów informacji, jakimi dysponujemy, zarówno w długiej, jak i krótszej perspektywie czasu.