Tekst reklamowy powinien dostarczyć odbiorcy jak najwięcej konkretnych informacji, możliwych do przeczytania w jak najkrótszym czasie. Decydując się na taką inwestycję, należy zadbać o profesjonalne treści. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak napisać skuteczne teksty na ulotkę reklamową.

Jakie powinny być teksty na ulotkę reklamową

Forma ulotki reklamowej to najczęściej pojedyncza kartka papieru, z umieszczoną na niej reklamą usług, produktów lub też zapowiedzią jakiegoś wydarzenia. Zazwyczaj ulotki reklamowe rozpowszechniane są bezpośrednio „na ulicy”, wrzuca się je do skrzynek pocztowych lub wykłada w miejscu publicznym tj. sklep czy poczekalnia.

Teksty na ulotki reklamowe powinny być:

  • napisane językiem korzyści,
  • krótkie i zwięzłe,
  • bez błędów językowych i literówek,
  • skoncentrowane na potrzebach klienta.

Teksty na ulotkę reklamową – jak napisać

Tworząc ulotki reklamowe, powinniśmy pamiętać o podstawowych zasadach, dzięki którym nasz przekaz trafi do jak największego grona odbiorców. Dlatego należy trzymać się sprawdzonych i pewnych zasad, opisanych poniżej.

Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy – poinformuj czytelnika, jakie korzyści otrzyma korzystająć właśnie z Twojej oferty. Dlatego nieodłącznym elementem jest pisanie w 2 os. l.p.

Najważniejsze informacje pogrub i powiększ – najistotniejsze informacje zawsze trzeba wyeksponować. Zadbaj o przejrzysty przekaz, aby przekaz ulotki był zrozumiały na pierwszy rzut oka.

Wezwij do działania (Call To Action) – funkcją ulotki jest perswazja, dlatego używaj sformułowań: „Zapisz się już dziś”, „Zadzwoń”, „Skontaktuj się” itp.

Pisz prostym językiem – pamiętaj, że najpierw starasz się o kilka sekund uwagi czytelnika, dlatego nie możesz go zniechęcić niezrozumiałym tekstem.

Zadbaj o szatę graficzną – ulotka to nie tylko tekst, ale również zdjęcia i grafiki. Powinny one współgrać z treścią ulotki, eksponując kluczowe informacje.

Dla kogo są przeznaczone teksty na ulotkę reklamową?

Ulotki powinny być czytelne dla wszystkich osób, ponieważ zazwyczaj wręczane są każdemu.

Prostota treści, język korzyści i wyszczególnienie najistotniejszych informacji to techniki copywritingu, działające na większość społeczeństwa.

Staraj się jednak kierować przekaz bezpośrednio do potencjalnego klienta, oczekując od niego podjęcia konkretnej akcji. Istotne jest, aby właściwie wybrać miejsce dystrybuowania ulotek, np. firma sprzedająca karmę dla psów będzie miała większe szanse na znalezienie potencjalnych klientów podczas wystawy psów rasowych, niż wśród przypadkowych osób „z ulicy”.

Podsumowanie

Teksty na ulotkę to sprzedażowe treści, które w atrakcyjny sposób prezentują ofertę licznym, zazwyczaj niesprecyzowanym odbiorcom. Dlatego, aby pisać skuteczne teksty reklamowe na ulotkę, pamiętaj:

  • sprecyzuj do kogo ją kierujesz, pomoże to uniknąć zbędnych kosztów w postaci wyrzuconych materiałów marketingowych;
  • określ dokładny cel, jaki mamy osiągnąć: co konkretnie ma zrobić potencjalny klient?
  • informacje muszą być ciekawe, przejrzyste i proste w swojej formie, aby zatrzymać uwagę jak największej ilości osób;
  • profesjonalny tekst copywriterski to kluczowy element, który decyduje o potencjalne sprzedażowym ulotek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *