Prawdopodobnie, każdy z nas choć raz korzystał z portalu aukcyjnego typu Allegro. Wielu robi to regularnie, zarówno jako sprzedający, jak i kupujący. Jeżeli oferujemy jakieś produkty, chcielibyśmy, oczywiście, żeby jak najlepiej się sprzedawały. W tym celu próbujemy je przedstawić w jak najkorzystniejszy sposób. Co zrobić, aby nasze opisy produktów na Allegro faktycznie były skuteczne? Jak zredagować je w taki sposób, aby przyciągały klientów i wyróżniły nasz produkt na tle dziesiątków podobnych?

Opis produktu – główne narzędzie sprzedaży na Allegro

Głównym narzędziem sprzedażowym na portalach aukcyjnych jest opis produktu. Wprawdzie niektórzy sprzedawcy, aby poprawić widoczność swojej oferty, decydują się na wykupienie płatnego promowania, należą oni jednak do mniejszości. W związku z tym, aby opis rzeczywiście przyczyniał się do podniesienia wyników sprzedaży, musi być skuteczny. Warto go dobrze przemyśleć i starannie przygotować, bo od niego może zależeć sukces transakcji.

Chcesz zapoznać się z usługami profesjonalnych copywriterów, którzy mogą stworzyć dla Ciebie rzetelne opisy produktów? Zajrzyj tutaj: https://contentwriter.pl/opisy-produktow/

Cechy skutecznego opisu produktu na Allegro

Na Allegro, kupujący mają możliwość wyboru spośród setek ofert, dlatego im atrakcyjniejsza będzie nasza, tym większe mamy szanse na przyciągnięcie ich uwagi. Skuteczny opis produktu na Allegro powinien być:

  • merytoryczny – musi zawierać wyczerpujące informacje o produkcie – jeśli będą wybiórcze, większość osób opuści aukcję, gdyż nie będzie im się chciało zadawać sobie trudu kontaktu
    ze sprzedawcą, skoro mogą wybrać inny towar;
  • użyteczny – czyli podawać informacje przydatne z punktu widzenia użytkownika;
  • napisany odpowiednim językiem, a konkretnie – językiem korzyści – w taki sposób,
    aby klient dowiedział się, co rzeczywiście zyska, decydując się na ten właśnie produkt.

Ważne, aby powyższe informacje umieścić pod specyfikacją produktu, gdyż klienci poszukują,
w pierwszej kolejności, danych liczbowych i konkretnych właściwości towaru.

Pozostałe cechy – opisy na Allegro

Oczywiście, nie będziemy w stanie zachęcić każdego do zakupu naszego produktu. Zainteresują się nim ci, którym jest on potrzebny. Dlatego, tworząc opis, powinniśmy mieć w głowie odbiorcę docelowego i do niego dostosować treść i formę ogłoszenia. Bardzo ważne jest właściwe formatowanie tekstu – czyli umieszczenie pogrubień i nagłówków, które pozwolą sprawnie wyłuskać najważniejsze informacje. Nie zapominajmy również o zwrotach typu CTA (ang. call to action), bezpośrednio zachęcających do zakupu. Naturalnie, bardzo istotnym uzupełnieniem opisu są atrakcyjne zdjęcia produktu.

Językop świadczy o ogłoszeniodawcy

Bezspornie, ogłoszenie nie może zwierać błędów językowych, które fatalnie świadczą
o sprzedającym. Umieszczając opis z błędami, ryzykuje on, że klient uzna go za niepoważnego
i
niegodnego zaufania. W Internecie sposób, w jaki piszemy to nasza wizytówka, więc warto robić to bezbłędnie, by być odbieranym jako profesjonalista.

Interesujesz się, jakie mogą być błędy językowe w marketingu? Zatem sprawdź tutaj: https://copy-seo.pl/bledy-jezykowe-w-marketingu/

Opisy na Allegro – podsumowanie

Opisy produktów na Allegro powinny łączyć ze sobą prawdziwe informacje i perswazyjne zachęcenie do zakupu. Oczywiście, nawet najlepszy opis nie da stuprocentowej gwarancji sukcesu sprzedażowego. Jest jednak prawie pewne, że słaby skutecznie ją odbierze. Z tego powodu, warto postarać się przygotować je jak najstaranniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *