Pisanie bloga to kręta droga. Wymaga wysiłku, determinacji, wiedzy i przyjemności pisania. Jest pewne, że warto w nią wyruszyć, nie tylko ze względu na wspieranie działań SEO. Pisanie bloga pozwala nam odkrywać karty tego, czym się zajmujemy, wyjaśniać, dawać rozwiązania, przekazywać emocje – otwiera okno możliwości kontaktu z klientem. Blog to nietuzinkowe źródło pozyskiwania i utrzymywania klientów.

Blog firmowy potrzebuje gospodarza

W biznesie każda osoba ma swoje zadania do wykonania. Często jest tak, że od osób odpowiadających za komunikację czy marketing oczekuje się pisania treści do firmowego bloga. I te osoby to robią, bo dostają takie zadania. Ale z jakim skutkiem?

Pisanie treści do bloga jest najczęściej na końcu długiej listy ich zadań. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dedykowanie osoby, która weźmie ten ważny ster w swoje ręce. Właściwą osobą, która wie jak skutecznie prowadzić bloga jest copywriter. Tworząc i publikując unikalne, wartościowe treści na blogu firmowym buduje pozycję eksperta w swojej dziedzinie. To treści z bloga często przekonują potencjalnych klientów do CTA. Treści z bloga utwierdzają klienta w przekonaniu, że to jest właściwa firma. Rynek pracy coraz wyraźniej pokazuje, jak ważna jest funkcja copywritera w firmie.

3 aksjomaty bloga firmowego

Copywriter wie, że treści do bloga mają traktować o klientach, a nie o firmie. To inne zakładki strony internetowej odpowiadają za opis produktów czy usług. W blogu firmowym pierwsze skrzypce odgrywa klient i jego potrzeby, jego ciekawość i szukanie inspiracji. Blog firmowy to miejsce rozwiązywania problemów klienta.

Cykliczność publikowania treści jest kolejnym aksjomatem, który zbliża nas do celu. Cykliczność daje nam dwie korzyści: pozwala na wykorzystanie do cna tematu, o którym piszemy (zawsze istnieje więcej niż jedno rozwiązanie, którym klient się zainteresuje); po drugie – regularność pisania wyszlifuje nasz sposób pisania i zdyscyplinuje dotrzymanie terminarza.

Kolejna oczywistość to linkowanie wewnętrzne do naszej oferty. Atrakcyjne artykuły wewnętrzne zawierające linkowanie do oferty wzmacniają wartość sprzedażową słów kluczowych. To szansa, z której warto skorzystać. Budowanie marki za pomocą bloga to proces długodystansowy i opłacalny.

Atrakcyjne treści na bloga

Najlepiej zacząć od poznania fraz kluczowych, które wpisują klienci w poszukiwaniu rozwiązania. To one pokazują nam kierunek, jaki obrać w pisaniu treści na bloga – nasza odpowiedź z perspektywy profesjonalisty i doświadczenia.

Odpowiedź, która niesie pozytywny przekaz dla klienta; pokazana krok po kroku jak porada dla przyjaciela.  Warto w przekazie dodać doświadczenia zdobyte przez innych klientów – jak to zadziałało w konkretnym przypadku. Te elementy treści na bloga sprawią, że nasz przekaz będzie dopasowany do oczekiwań klientów.

Struktura treści przyjemna w użyciu

Treści publikowane na firmowym blogu wymagają nie tylko profesjonalnej merytorycznie oprawy. Istotna jest strona estetyczna podania treści – forma przekazu ma zachęcać do czytania, zwłaszcza w dobie skanowania elementów tekstu. Istotne jest zatem stosowanie interesujących nagłówków z obietnicą, akapitów, punktowań, czytelnej czcionki, odstępów między wersami, stosowanie wysokiej jakości zdjęć. Forma przekazu ma zachęcać klientów do smakowania treści.

Blog firmowy – podsumowanie

Właściwe prowadzenie bloga jest bez wątpienia najlepszym i najtańszym narzędziem budowania rozpoznawalności w Internecie. Jeśli oddamy ten temat w ręce copywritera, to możemy się spodziewać efektów z wykonanej pracy. Klienci, którzy witają na naszych stronach internetowych rozpoznają intuicyjnie sposób komunikacji; są w stanie rozróżnić treść naznaczoną oryginalnym sznytem.

Docenieniem i nagrodą za taki styl są powroty klientów na strony naszego bloga, sharowanie i zakupy. A nam o to właśnie chodzi. Jesteśmy windowani w wyszukiwarkach, budujemy pozycję eksperta, pomagamy klientom w znajdowaniu rozwiązań i dostajemy personalnie kwiaty, czyli motywację do tworzenia kolejnych wpisów na firmowym blogu. Zatem… blogujmy!

Autor tekstu: Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *